تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۶۰۹۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس: بهره‌برداران معادن مسوولیت‌های اجتماعی را انجام دهند

‌می‌متالز - سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه بهره‌برداران معادن باید مسوولیت‌های اجتماعیشان را انجام دهند، گفت: بهره‌برداری از معادن برای رشد این کشور لازم و واجب است، اما حقوق مردم واجب‌تر است.

به گزارش می‌متالز، فاطمه محمدبیگی عصر امروز در دیدار با مردم شهر کوهین در میز خدمت اظهار داشت: قبل از اینکه نماینده مجلس شوم، از دهه ۹۰ به عنوان جهادگر در این منطقه به اردو‌های جهادی می‌آمدم و محرومیت کوهین را در اردو‌های جهادی حس کردم؛ بنابراین این محرومیت متعلق به امروز، دیروز و ۲ سال اخیر نیست.

وی اضافه کرد: وقتی در جلسه‌ای گفتم منطقه کوهین بسیار محروم است، بعضی از بزرگان عتاب و خطاب کردند که چرا می‌گویی؟ بگو قزوین زیبا، صنعتی و توریستی است. به آن‌ها گفتم زحمت بکشید، قدم‌رنجه کنید و لابه‌لای کوه‌های البرز بیایید و ببینید که در ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری قزوین جا‌هایی داریم که آب، راه، گاز، مدرسه و آنتن تلفن همراه ندارد.

محمدبیگی با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس برای افزایش سهمیه گاز مناطق محروم، ادامه داد: برای گازرسانی نزد وزیر نفت رفتیم و سهمیه را زیاد کردیم. در ضمن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به مناطق محروم، کوهستانی و صعب‌العبور اختصاص یافته و به همین خاطر از مسئولان استانی می‌خواهیم سهمیه استان و منطقه محروم کوهین را جذب کنید و عملیات گازکشی را هر چه زودتر انجام دهند.

برخی بهره‌برداران معادن به جای پاسخگویی از مسوولان و مردم شکایت می‌کنند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به مشکلات مردم کوهین با معادن این منطقه گفت: موضوع معادن را ورود کرده‌ایم و نمونه معدن کزلک در آبیک است که جدی ایستاده‌ایم و شک نکنید در موضوع معادن کوهین همان‌طور که برای آبیک عمل کردیم، اقدام خواهیم کرد.

محمدبیگی با تأکید بر اینکه بهره‌برداران معادن باید مسوولیت‌های اجتماعیشان را انجام دهند، تصریح کرد: معادن باید تناژ و بارنامه‌شان را ثبت کنند. متاسفانه می‌بینیم برخی بهره‌برداران معادن خارج از قانون میلیارد‌ها تومان پول درمی‌آورند و حال مردم را خراب می‌کنند. اما بعد با جسارت تمام از مسوولان و مردم پیگیر حقوق قانونی خود هستند، شکایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه سازمان صنعت، معدن و تجارت در موضوع معادن سوگیری می‌کند، افزود: ما هم اعتقاد داریم که بهره‌برداری از معادن برای رشد این کشور لازم و واجب است، اما حقوق مردم واجب‌تر است. مطمئن باشید که به نمایندگی از مردم تخلفات معادن را پیگیری می‌کنم و از مردم هم می‌خواهم متناظر با ما موضوع را پیگیری کنند و تخلفات را به صورت کتبی گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده