تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۵:۰۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۶۱۰۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سفیر آفریقای جنوبی در ایران:

نیاز آفریقای جنوبی به واردات سالانه ۲۰میلیون تن سیمان

‌می‌متالز - کومالو سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران از نیاز کشور آفریقای جنوبی برای واردات سالانه ۲۰ میلیون تن سیمان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ویکا مازوی کومالو در حاشیه بازدید از صنایع سیمان دشتستان اظهار داشت: آفریقای جنوبی در راستای مبادلات تجاری با کشور ایران از همه توان و ظرفیت موجود بهره می‌برد و هر روز شاهد بهبود وضعیت هستیم.

وی افزود: ایران یک کشور مقتدر و قوی است و امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد و آفریقای جنوبی از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی در ایران استقبال می‌کند.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ایران در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و در بخش انرژی دارای جایگاه خاصی در جهان است و امیدوارم شاهد افزایش مبادلات در حوزه انرژی بین ایران و آفریقای جنوبی باشیم.

کومالو با اشاره به توسعه صنعت سیمان در استان بوشهر تصریح کرد: آفریقای جنوبی به عنوان صنعتی‌ترین کشور آفریقایی، نیاز بسیار بالایی به سیمان و کلینکر دارد و امیدوارم ایران به ما کمک کند.

وی یادآور شد: سالانه در آفریقای جنوبی نیازمند ۳۰ میلیون تن سیمان هستیم و این در حالی است که در آفریقای جنوبی سالانه حداکثر ۱۰ میلیون تن سیمان تولید می‌شود.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: آفریقای جنوبی سالانه ۲۰ میلیون تن سیمان واردات دارد که آمادگی داریم این میزان سیمان را از ایران و بویژه از استان بوشهر تامین کنیم.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده