تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۶۱۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بنا به رای جامعه ترا، یک‌میلیارد کوینUST سوزانده می‌شود

‌می‌متالز - در ادامه تلاش‌های صورت گرفته برای احیای قیمت ارز دیجیتال ترا، دارندگان این ارز دیجیتال رای گیری صورت دادند که نتیجه آن تصمیم برای سوزاندن مقدار زیادی استیبل‌کوین UST از استخر‌های نقدینگی این ارز دیجیتال بود.

به گزارش می‌متالز، جامعه ارز دیجیتال ترا امیدوارند با توکن سوزی مازاد عرضه، بار دیگر پیوند دلار و استیبل کوین UST برقرار شود. اوایل ماه مه (اردیبهشت ماه) بود که دو کوان، بنیان‌گذار ترا، توضیح داد یک راه حل بالقوه برای جبران سقوط قیمت لونا، کاهش استیبل کوین‌های این ارز دیجیتال از طریق محدودکردن عرضه آن است. در پاسخ به دو کوان، جامعه این ارز دیجیتال پیشنهاد دادند یک‌میلیارد توکن UST ذخیره شده در استخر جامعه ترا سوزانده شده و در عوض توکن‌های UST میان زنجیره‌ای (cross-chain) که در بلاک‌چین اتریوم به کار رفته اند، باقی بمانند تا مشوق افراد برای استفاده از این ارز دیجیتال باشند.

در بخشی از متن این پیشنهاد آمده است که توکن سوزی، بدهی معوق اقتصاد ترا را جبران خواهد کرد. جدا از آن، حذف مقدار زیادی از عرضه مازاد، تعادل را بین عرضه و تقاضا برقرار کرده و باعث برقراری مجدد پیوند دلار آمریکا و UST خواهد شد.

این پیشنهاد در تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) مطرح شد و انتظار می‌رفت که پس از ۷ روز نهایی شود، اما، چون مقدار UST موجود در استخر ترا با میزان پیشنهادشده در این طرح مغایرت داشت، این پیشنهاد اجرا نشد. دلیل این فقدان موجودی این بود که طرح دیگری پیش از این اجرا شده و طی آن بخشی از وجوه ذخیره شده در این استخر نقدینگی مصرف شده بود.

با این حال پیشنهاد دیگری در ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) برای توکن سوزی مطرح شد و پس از ۷ روز، سرانجام پیشنهاد توکن سوزی UST با نزدیک به ۱۵۴ میلیون رای موافق به تصویب رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده