تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۶۱۱۸۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
رئیس سازمان صمت استان اردبیل؛

سبلان پارچه تعطیل نشده است/ کارگران بخش پوشاک از هفته آینده سرکار حاضر می‌شوند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه کارخانه سبلان پارچه تعطیل نشده است، گفت: بخش پوشاک این مجموعه تولیدی برای تعمیرات دوره‌ای تعطیل شده بودند که کارگران بخش پوشاک این کارخانه از هفته آینده سرکار باز می‌گردند.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی روز یکشنبه ادعا‌های مطرح شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر تعطیلی کارخانه سبلان پارچه را تکذیب کرد و گفت: فقط بخش پوشاک این واحد تولیدی به دلیل ریکاوری و آمادگی مجدد به مدت محدودی فعالیت خود را متوقف کرده است.

وی بیان کرد: اعلام تعطیلی واحد سبلان پارچه در فضای مجازی به دلیل سوء برداشت برخی کارکنان از مرخصی موقت کارگران بخش پوشاک بوده است.

صادقی اظهار کرد: بر اساس مکاتبات انجام گرفته با این واحد، کارگران بخش پوشاک نیز بعد از ریکاوری این بخش از هفته آینده سرکار خود حاضر می‌شوند.

شهرام سید پیری معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هم در گفتگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت پرداخت حقوق کارگران سبلان پارچه گفت: حقوق فروردین ماه کارگران امروز پرداخت شده و پیگیری برای پرداخت حقوق اردیبهشت ماه جریان دارد.

به گفته سید پیری فردا قرار است برای بررسی موضوع، اکیپ بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کارخانه اعزام شود.

مجتمع سبلان پارچه به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های تولیدی استان اردبیل با هفت کارخانه تولیدی پوشاک شامل زنجیره‌ای از چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه است که در سال ۸۶ راه‌اندازی شد.

این واحد بزرگ تولیدی با صرف یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ﷼ و ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر احداث شده بود، اما پس از مدت بسیار کوتاهی تعطیل شد و حتی تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

این کارخانه که از نظر وسعت و تجهیزات یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود در خاورمیانه به شمار می‌رود، تا سال ۹۹ در حالت رکود کامل بود، در جریان سفر رئیس وقت قوه قضاییه به استان اردبیل دوباره پس از ۱۴ سال احیا شده و فعالیت خود را از سر گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده