تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۶۱۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استاندار یزد: هلدینگ‌هایی مانند شستا در استان یزد سرمایه‌گذاری نکرده‌اند/ وضعیت بیمارستان بافق برازنده این شهر معدنی نیست

‌می‌متالز - استاندار یزد گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان یزد مستقیم و غیرمستقیم وابسته به تأمین اجتماعی و بیمه هستند، اما هلدینگ‌های مانند شستا تاکنون در استان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، «مهران فاطمی» استاندار یزد در آئین افتتاح پروژه‌های جدید سنگ‌آهن مرکزی ایران بافق که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: لازم می‌دانم از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر اعتماد به نیرو‌های جوان و جهادی در بدنه این وزارتخانه تشکر کنم، چرا که این اعتقاد مبتنی بر وعده تحقق دولت جوان انقلابی است و ثمرات این دیده می‌شود و در آینده بیشتر مشهود خواهد بود.

وی افزود: در استان یزد راهبرد ما در معادن از سنگ تا قطعه است، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است و برخلاف سایر استان‌های معدنی در این زمنیه عقب‌ماندگی داریم.

فاطمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قطار ترنست یزد تهران حدود هفت ماه است که از مسیر برداشته شده و این در حالی است که قشر متوسط جامعه از آن استفاده می‌کنند، در حالی که این مسأله با ٢٠٠ میلیارد حل می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: لذا لازم است در شهرستان بافق و سطح استان یزد این هلدینگ‌ها متناسب با ظرفیت‌هایی که وجود دارند بحث سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

استاندار یزد تأکید کرد: شرکت سنگ‌آهن صرفاً یک بنگاه اقتصادی نیست، یک بنگاه فرهنگی، اجتماعی هماست که زندگی، حیات و تمدن این منطقه مبتنی بر آن شکل گرفته است.

فاطمی تصریح کرد: شهرستان بافق یک شهرستان معدنی است، اما وقتی وضعیت بیمارستان و سلامت را نگاه می‌کنیم زیبنده این مردم نیست.

منبع: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده