به گزارش میمتالز، عضو هیاتمدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور درخصوص تصمیم دولت مبنی بر واردات خودرو در راستای حمایت از تولید باکیفیت داخلی گفت: «اولین مزیت واردات خودرو برای صنعت خودرو کشور اثبات این ادعاست که قیمت کارخانهای خودروهای داخلی نسبتبه بهای تمامشده خودرو وارداتی گران نیست.»
احمدرضا رعنایی در ادامه بر ضرورت رعایت تناسب در تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو و قطعه تاکید و بیان کرد: «در راستای جلوگیری از ضربهپذیری تولید داخل از محل واردات کف تعرفه واردات خودروهای بنزینی باید ۵۵ درصد و بسته به افزایش حجم موتور میزان تعرفه نیز افزایش پیدا کند، کف تعرفه واردات قطعات نیز باید بین ۲۵ تا ۳۲ درصد باشد و همان طورکه در قانون پیشبینی شده کف تعرفه واردات خودرو نباید کمتر از تعرفه واردات قطعات باشد.»
عضو هیاتمدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور با تاکید بر واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز قطعهسازان به روش بدون انتقال ارز تصریح کرد: «اگر قرار بر واردات خودرو بدون انتقال ارز است باید زمینه واردات مواد اولیه و قطعه بدون انتقال ارز برای قطعهسازان نیز فراهم شود، چراکه واردات ملزومات تولید از طریق انتقال ارز زمانبر است و موجب خواب سرمایه در خط تولید میشود، اما واردات به روش بدون انتقال ارز میتواند فرآیند تولید را تسریع کند.»
رعنایی در پایان بر ممنوعیت واردات خودرو از کشورها و شرکتهایی که صنعت خودرو ما را تحریم کردند تاکید و تصریح کرد: «پیشنهاد ما به وزارت صمت واردات خودرو از کشورهایی است که در زمان تحریمها فاقد جهتگیری سیاسی با ایران بودهاند.»