تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۶۱۴۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

طرح اصلاح روند صادرات فولاد، روی و مس در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: قرار است طرحی برای اصلاح روند صادرات فولاد، روی و مس در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان مهمترین مصداق تجاری سازی علم است یعنی تولید بر اساس دانش بنیان در همه بخش‌ها به خصوص صنایع که باید اتفاق بیفتاد.

عباسپور بیان کرد: مجلس سالانه از صندوق توسعه ملی پیش بینی منابع مالی قابل توجهی یعنی چیزی حدود ۳ هزار تا ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد و حتی دو یا سه برابر این مبلغ را در نظر دارد و در عین حال نیز بانک‌ها در این خصوص باید دو برابر این مبلغ را نیز را برای حمایت از دانش بنیان‌ها در نظر بگیرند.

وی افزود: قرار است ۴۰درصد فروش پول نفت به این صندوق واریز شود که اساسا همانطور که می‌دانید این صندوق برای حمایت از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی تاسیس شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قرار است طرحی برای صادرات فولاد، روی و مس مازاد تولید در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد یعنی ابتدا در اختیار بخش تولید، دانش‌بنیان‌ها و صنایع قرار بگیرد و سپس مازاد صادر شود.

عباسپور گفت: همه این تلاش‌ها برای حمایت از دانش بنیان‌ها و حمایت از تولید داخل و صنعت کشور است. مجلس حتی از قبل از سال جدید قانون حمایت از داشن بنیان را نیز تصویب کردیم که باید اجرایی شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده