تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۶۱۷۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ماه آوریل رقم خورد؛

صادرات فولاد تخت ترکیه بیش از ۱۴ درصد کاهش یافته است

‌می‌متالز - بر اساس گزارش موسسه ملی آمار ترکیه (TUIK) این کشور در ماه آوریل ۳۹۷,۸۴۵ تن محصولات فولادی تخت صادر کرده است که این میزان نسبت به ۴۴۵۶۸۳ تن صادرات سال قبل از آن ۱۴.۳۷ درصد کاهش یافته است.

تقاضای کم، عامل کاهش میزان صادرات فولاد تخت ترکیه

به گزارش می‌متالز، موسسه ملی آمار ترکیه (TUIK) اعلام کرد ترکیه در ماه آوریل ۳۹۷،۸۴۵ تن محصولات فولادی تخت صادر کرده است. داده‌های این موسسه نشان می‌دهد که این میزان نسبت به ۴۴۵۶۸۳ تن صادرات سال قبل از آن ۱۴.۳۷ درصد کاهش یافته است.

این کاهش به دلیل تقاضای کم در بازار‌های صادراتی کشور به ویژه کویل نورد گرم و کویل روکش دار در دی ماه بود که سفارشات ارسالی آن در فروردین ماه جمع آوری شد.

کمیسیون اروپا (کمیسیون) نرخ‌های تعرفه ضد دامپینگ قطعی خود را برای واردات کویل و ورق گالوانیزه گرم از روسیه و ترکیه در ماه می‌اعلام کرد.

این کمیسیون همچنین، در ۳۰ ماه می‌تصمیم گرفت تا اقدامات حفاظتی فولاد را برای دو سال دیگر با تعدیل‌های خاصی در سهمیه‌های جهانی حفظ کند.

در نتیجه، صادرات فولاد تخت نورد گرم ترکیه در ماه آوریل ۱۹.۹۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و صادرات کویل روکش دار نیز نسبت به ماه گذشته ۲۳.۵۴ درصد کاهش یافت.

اسرائیل، بزرگترین خریدار کویل نورد گرم ترکیه در ماه آوریل، با ۲۵۳۳۳ تن و پس از آن تونس با ۱۹۰۶۵ تن بود.

تقاضای فعلی برای کویل نورد گرم در بازار‌های صادراتی ترکیه به دلیل عدم ثبات قیمت، پایین است.

ارزیابی قیمت هفتگی برای کویل نورد گرم صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه در ۲۷ می ۸۰۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۸۲۰ – ۸۳۰ دلار در هر تن در ۲۰ می‌افزایش یافته است.

صادرات کویل پوشش دار ترکیه در ماه آوریل ۲۳.۵۴ درصد کاهش یافت. بزرگترین خریداران این محصول اسپانیا با ۲۲۷۴۳ تن و ایالات متحده با ۲۰۸۱۳ تن بودند.

افزایش صادرات کویل نورد سرد ترکیه به دلیل تقاضای زیاد

از سوی دیگر، صادرات کویل نورد سرد ترکیه در ماه آوریل، به دلیل تقاضای زیاد برای این محصول در بازار‌های صادراتی ۲۴.۸۱ درصد افزایش یافت.

آمریکا، بزرگترین خریدار کویل نورد سرد ترکیه در ماه آوریل با ۸۹۸۰ تن بود.

صادرات فولاد آلیاژی ترکیه در ماه آوریل ۶۱.۴۷ درصد افزایش یافت. این کشور در طول ماه ۱۵۱۷۲ تن فولاد مسطح آلیاژی با عرض ۶۰۰ میلی متر و بیشتر به رومانی صادر کرد.

صادرات فولاد تخت ترکیه بیش از ۱۴ درصد کاهش یافته است

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده