تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۶۱۸۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
تعبیر فعالان بازار از وضعیت بازار فولاد ترکیه؛

بازار فولاد تخت ترکیه “خواب” است!

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، بازار فولاد تخت ترکیه در هفته منتهی به دوشنبه ۶ ژوئن بسیار کند بوده است و آنقدر غیر فعال بوده که فعالان بازار آن را "خوابیده" توصیف کرده اند.

هیچ حرکتی نیست، همه چیز منجمد شده است!

به گزارش می‌متالز، در دو هفته گذشته تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است. یک تاجر وضعیت بازار را اینگونه تشبیه کرده است: قیمت‌ها حرکت نمی‌کنند، خریداران حرکت نمی‌کنند – همه چیز منجمد شده است.

تاجر دیگری گفت: “خرید بسیار کمیاب است و همه می‌خواهند ببینند که آیا قیمت‌ها بیشتر کاهش می‌یابد. ”

تولیدکنندگان کویل نورد گرم در طول هفته برای تولید در مرداد سفارشات را می‌پذیرفتند.

قیمت‌های داخلی بازار فولاد ترکیه

ارزیابی هفتگی قیمت برای کویل نورد گرم فولادی داخلی exw ترکیه، در ۶ ژوئن ۸۰۰ – ۸۴۰ دلار در هر تن بود که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود.

تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه این محصول را با قیمت ۸۰۰ – ۸۵۰ دلار به ازای هر تن کارخانه تولید آگوست عرضه کردند که نسبت به پیشنهادات هفته گذشته ۸۰۰ – ۸۸۰ دلار به ازای هر تن کارخانه برای اواخر ژوئیه و اوایل آگوست کاهش داشت.

قیمت ورق سرد در طول هفته اندکی کاهش یافت. ارزیابی هفتگی قیمت کویل نورد سرد داخلی exw ترکیه، در ۶ ژوئن ۹۱۰ – ۹۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۹۲۰ – ۹۵۰ دلار در هر تن در ۲۷ می، کاهش یافت.

تولیدکنندگان کویل نورد سرد ۱ میلی‌متر این محصول را با قیمت ۹۱۰ تا ۹۵۰ دلار به ازای هر تن کارخانه عرضه می‌کردند، که نسبت به پیشنهادات هفته گذشته با قیمت ۹۲۰ تا ۹۵۰ دلار به ازای هر تن کارخانه، کاهش یافت. اما به گفته فعالان بازار، خرید برای این محصول ضعیف بود، زیرا سطح سهام بالا بود.

بازار صادرات کویل نورد گرم ترکیه

در این هفته، بازار صادرات کویل نورد گرم ترکیه بسیار کند بود و هیچ معامله عمده‌ای در طول هفته شنیده نشد.

پیشنهادات کویل نورد گرم ترکیه بین ۸۲۰ – ۸۵۰ دلار به ازای هر تن فوب شنیده شد که نسبت به پیشنهادات هفته گذشته که ۸۲۰ – ۸۸۰ دلار در هر تن فوب بود، کاهش یافت.

با این حال، خریداران فقط ۸۰۰ دلار برای هر تن فوب پیشنهاد دادند.

ارزیابی هفتگی قیمت برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه، در ۶ ژوئن ۸۰۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن بود، که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود.

قیمت‌های وارداتی بازار فولاد ترکیه

روسیه کویل نورد گرم را برای واردات به قیمت ۷۸۰ دلار در هر تن cfr پیشنهاد کرد.

در طول هفت روز گذشته حدود ۷۰۰۰۰ تن کویل نورد گرم از روسیه به ترکیه با قیمت ۷۵۰ دلار در هر تن cfr رزرو شده است.

همچنین حدود ۱۵۰۰۰ تن کویل نورد گرم با مبدا اروپایی با قیمت ۷۵۰ یورو (۸۰۴ دلار) در هر تن cfr در ترکیه رزرو شد.

در طول هفته هیچ قیمتی از چین یا هند به ترکیه شنیده نشد.

ارزیابی هفتگی قیمت برای فولاد کویل نورد گرم فولادی وارداتی بندر اصلی cfr ترکیه در روز دوشنبه، ۷۵۰ – ۸۰۴ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۷۸۰ – ۸۲۰ دلار در هر تن در ۲۷ می‌کاهش یافت.

بازار واردات کویل نورد سرد نیز بسیار کند بود و هیچ معامله یا پیشنهادی شنیده نشد.

ارزیابی هفتگی قیمت برای واردات کویل نورد سرد فولادی بندر اصلی cfr ترکیه در ۶ ژوئن، ۹۰۰ – ۹۶۰ دلار در هر تن بود که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده