تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۶۱۸۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین

اجرای طرحی دانش بنیان در مادر صنعت فولاد ایران

‌می‌متالز - دانش بنیان‌ها با اجرای طرح بای پاس مخلوط کن‌ها در بخش آگلومراسیونِ کارخانه ذوب آهن اصفهان از توقف در تولید آگلومره جلوگیری کردند.

به گزارش می‌متالز، مهندس ارشد مکانیک مدیریت آگلومراسیون کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: در کارگاه آماده سازی مواد دو دستگاه مخلوط کن قرار دارد که وظیفه همگن سازی وافزودن رطوبت اولیه به شیخت و سپس ارسال آن‌ها به چهار آگلوماشین را برعهده دارد بطوریکه اگر یکی از مخلوط کن‌ها متوقف شود حداقل یکی از آگلوماشین‌ها بلافاصله متوقف شده و تولید آگلومره مختل می‌شود.

حسین کبیری افزود: با بررسی‌های صورت گرفته ازمرحله طراحی تا اجرای موثر با نگرشی دانش بنیان، این طرح عملیاتی شد بطوریکه در صورت توقف هرکدام از مخلوط کن ها، مواد ارسالی به آگلوماشین‌ها بلافاصله از طریق مسیربای پاس منتقل می‌شود.

وی گفت: طراحی وتهیه نقشه از طریق دفتر طراحی و استفاده از تمام تجهیزات این طرح از جمله گیربکس، نوار نقاله و شاسی‌های بلا استفاده موجود در انبار راکد کارخانه و همچنین تخصص وتبحر نیرو‌های فنی شاغل در این بخش ودیگر قسمت‌های کارخانه از جمله ویژگی‌های برجسته و افتخار آفرین اجرای این طرح دانش بنیان است.

مهندس ارشد مکانیک مدیریت آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان گفت: در این طرح صنعتی کارکنان آگلومراسیون و مدیریت‌ها و کارشناسان مهندسی نت مکانیک وامور فنی و برنامه ریزی تولید و بسیجیان مشارکت داشتند.

ذوب‌ آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

این کارخانه نقش مهمی در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران ایفا کرد و به همین دلیل، لقب مادر صنعت فولاد کشور را دارد.

اجرای طرحی دانش بنیان در مادر صنعت فولاد ایران

اجرای طرحی دانش بنیان در مادر صنعت فولاد ایران

منبع: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده