تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۲۶۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن خبر داد؛

تولید سوزن ریل در ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان گفت: تولیدات ذوب آهن دیگر محدود به تولید مقاطع ساختمانی نیست، پس از تولید ریل، تولید سوزن ریل نیز در ذوب آهن به زودی محقق خواهد شد و بخشی از نیاز داخلی ۷ هزار سوزن ریل که تماما وارد می‌شود را برطرف خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، ایرج رخصتی، مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان صبح روز سه شنبه در نخستین کنفرانس فولاد‌های پیشرفته با ارزش افزوده بالا اظهار کرد: ذوب آهن نیز مثل هر شرکتی برنامه‌های استراتژیک دارد که با اعمال بعضی از سیاست‌ها این استراتژی‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه ذوب آهن تلاش می‌کند استراتژی‌های خود را حفظ و برنامه‌های خود را ادامه دهد که امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق در اجرای آن موفق شویم. استراتژی شرکت ذوب آهن افزایش درآمد با تمرکز بر فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر است ضمن اینکه ارزش آفرینی برای مشتریان باکیفیت بالاتر و قیمت رقابتی نیز در دستور کار قرار دارد.

رخصتی با اشاره به حوزه‌های آموزشی و توسعه تاکید کرد: توسعه هوشمندسازی فرآیند‌های کسب و کار در سال گذشته در ذوب آهن آغاز شده و تصویر تکنولوژی قدیمی از ذوب آهن در اذهان تغییر یافته است. از طرفی تقویت و بهبود نظام‌های مدیریتی مشارکتی و تعالی عملکرد نیز در حوزه رشد و یادگیری لحاظ شده است.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: ۷۰ درصد تولید فولاد تمیز در دنیا کوره بلندی است که ذوب آهن به برکت کوره بلند خود قابلیت تولید فولاد‌های آلیاژی را دارد. همچنین زنجیره کامل تولید فولاد از مواد معدنی تا محصول نهایی را ذوب آهن در اختیار دارد.

وی افزود: پس از تولید ریل، تولید سوزن ریل نیز در ذوب آهن به زودی محقق خواهد شد و بخشی از نیاز داخلی ۷ هزار سوزن ریل که تماما وارد می‌شود را برطرف خواهد کرد. در فاز اول ذوب آهن تعداد یک هزار و ۵۰۰ عدد از سوزن‌های ریل آن را تولید خواهد کرد که اخبار دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.

رخصتی با بیان اینکه «تولیدات ذوب آهن دیگر محدود به تولید مقاطع ساختمانی نیست» تاکید کرد: تجهیزات و قابلیت‌های شرکت ذوب آهن در تولید موحب شده که برنامه تولید شمش مربوط به لوله‌های بدون درز را در دستور کار قرار دهد. البته اگر کشور در مقاطع ساختمانی دچار التهاب شد، به تولید این مقاطع بازخواهد گشت، زیرا امنیت و آرامش از سودآوری مهم‌تر است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درباره فولاد‌های آلیاژی ذوب آهن خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲.۸ میلیون تن فولاد در ذوب آهن تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار تن از این محصولات آلیاژی هستند. محصولات ذوب آهن در نهایت به محصولات صنعتی تبدیل می‌شود. اگر محصولات ساختمانی ذوب آهن را سودش را یک واحد در نظر بگیریم، این سود در فولاد‌های با ارزش افزوده بالا تا ۲.۲ واحد هم قابل افزایش است.

وی درباره فروش محصولات ذوب آهن به دولت تصریح کرد: اگرچه طلب‌هایی از دولت به خصوص برای ریل داریم، اما باز هم ریل و محصولات را در اختیار دولت قرار خواهیم داد.

رخصتی در پایان از مسوولان ایمیدرو خواست که مقاطع ساختمانی دارای قیمتی واقعی بشود و گفت: قیمت‌ها واقعی شوند تا تولیدکنندگان بتوانند نفس بکشند.

منبع: پایگاه خبری ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده