تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۲۰۵۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
طبق اعلام معاون فروش شرکت ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن اصفهان تا ۱۸ ماه آینده تولیدکننده سوزن ریل خواهد شد

‌می‌متالز - معاون فروش محصولات ذوب آهن از دستور کار ساخت سوزن ریل خبر داد که تا ۱۸ ماه آینده، تولید و به صنایع ملی تحویل داده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل محمدی با اشاره به نیاز داخلی و ترسیم افق ۱۴۰۴، میزان خط ریلی را ۲۵ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: بر همین اساس در حوزه ریلی، "ذوب" نیاز ریلی ۱۴ هزار کیلومتر را تامین می‌کند.

وی افزود: ذوب آهن تنها تولید کننده ریل در داخل و غرب آسیا و هفدهمین در دنیا است. به طوری که طبق آخرین استاندارد روز اروپا، داخل را از واردات و اقلام تحریمی و ارز بر بی‌نیاز کرده است.

این مقام مسوول ادامه داد: حدود ۱۱۰ هزار تن انواع محصولات ریلی به راه آهن و مترو‌ها و ۶۷ هزار تن نیز به شرکت ساخت و توسعه تحویل داده شده است. همچنین ۲۵ هزار تن به قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث خطوط ریلی محور زاهدان چابهار تحویل شد. در سال جاری نیز مترو شهر‌های تهران، مشهد، تبریز و اصفهان خرید ریل از "ذوب" داشتند.

محمدی با اشاره به توسعه سبد محصولات تولیدی اضافه کرد: ساخت سوزن ریل به عنوان یکی از نیاز‌های مهم راه آهن و کشور در دستور کار قرار گرفته و ظرف نهایت ۱۸ ماه آینده توسط ذوب آهن تولید و به صنایع ملی تحویل داده می‌شود. ذوب بر اساس نیاز داخلی محصول تولید می‌کند و همین موضوع باعث شده تا تجمع محصول نداشته باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده