تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۲۶۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان:

ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد در ایران را داریم

‌می‌متالز - مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ما در ایران ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد داریم اگرچه گام‌هایی به این سمت برداشته‌ایم، اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

به گزار می‌متالز، مرتضی ربانی مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع شرکت ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصی کنفرانس فولاد‌های پیشرفته با ارزش افزوده بالا اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ فولادی در ایران سهامدار یک شرکت پایلوت به نام سهند خاورمیانه هستند که وظیفه توسعه محصولات فولاد‌ها به ویژه فولاد با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی طویل است.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع ذوب آهن در ادامه گفت: اولین پروژه منحصر به فرد پایلوت مربوط به تولید کک از زغال سنگ است.

ربانی خاطرنشان کرد: ما در ایران ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد داریم اگرچه گام‌هایی به این سمت برداشته‌ایم، اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما دانش فنی تولید فولاد را از شرکت‌های فعال در این حوزه خریداری می‌کنیم، بعضاً فکر می‌کنیم که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و نرم‌افزاز هستند، اما این افراد کسانی هستند که تنها این دانش را فرا گرفته‌اند.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع ذوب آهن بیان داشت: در شرکت ذوب آهن برای اولین بار در ایران استاندارد‌ها توسعه پیدا می‌کند. برای مثال استاندارد برخی تیرآهن‌ها توسعه می‌یابد.

وی در پایان گفت: در بخش تحقق و توسعه این شرکت پروژه‌های متعددی برای بازیافت سرباره‌های تولید تعریف شده است.

منبع: پایگاه خبری ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده