تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۶۱۶۲۳

نظارت میدانی رئیس کمیسیون کشاورزی از سد گرده‌بین

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان نظارت میدانی خود از شهرستان پیرانشهر از سد گرده‌بین و پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۸ خردادماه) در جریان نظارت میدانی خود در شهرستان پیرانشهر، از سد گرده بین بازدید کرد.

بر اساس این گزارش سد گرده بین علی‌رغم پیشرفت ۲۰ درصدی به دلیل کمبود اعتبار از مدار احداث خارج شده هر چند که تکمیل آن از ضروریات است و با احداث آن اراضی پایین دست می‌توانند از ذخیره آبی ۱۱ میلیون مترمکعبی استفاده کنند.

لازم به ذکر است بر اساس این گزارش رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از مجتمع گلخانه‌ای هلاله کشت لاجان که از سال ۹۲ به دلیل مشکلات اقتصادی و بانکی تعطیل شده است بازدید کرد. این مجتمع پس از واگذاری مجدد نیز نتوانسته است به دلیل عدم تامین اعتبارات و بروکراسی سنگین اداری به چرخه تولید باز گردد که مقرر شد تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز کند.

گفتنی است که عسکری در جریان نظارت میدانی خود از پروژه انتقال آب مازاد رودخانه گالاس به دریاچه ارومیه، از مزارع تحت کشت و کارخانه تولید بذر شهرستان پیرانشهر بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده