تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۲۶۱۶۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کوچکی‌نژاد درباره تحقیق تفحص از عملکرد دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی: "همکاری نمی‌کنند"

‌می‌متالز - رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی از ارسال دو نامه قالیباف درباره عدم همکاری دستگاه‌ها در روند تحقیق و تفحص خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی نژاد رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص ارز ۴۲۰۰، منابع و مصارف»، درباره آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص، گفت:موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از چالش‌های بزرگی است که بسیار مورد توجه بوده و جراید و فضای مجازی به آن پرداخته می‌شود و مخالفان و موافقان زیادی دارد.

وی افزود: از سال ۹۷ که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تامین کالا‌های اساسی اختصاص داده تا کنون تقریبا ۲ هزار همت برای تامین این کالا‌ها ارز دولتی پرداخت شده است.

رئیس هیئت تفحص از عملکرد دولت در خصوص ارز ۴۲۰۰، ادامه داد: متاسفانه این منابع به هدف نرسیده و اقلب به جیب دلالان رفته است و دستگاه قضا و هم دستگاه‌های نظارتی به آن ورود کرده اند، اما با این اقدامات تمامی ابعاد آن شفاف نشده است.

کوچکی نژاد اضافه کرد: در همین راستا مجلس نیز طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص ارز ۴۲۰۰، منابع و مصارف را کلید زد که در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و هم جلسه علنی به تصویب رسید و هیئت رئیسه این هیئت نیز تعیین و قرار شد کار تفحص از دستگاه‌های مربوطه شروع شود.

نماینده رشت در مجلس بیان کرد:اما متاسفانه علی‌رغم اینکه ۵ ما از تصویب این تفحص در جلسه علنی گذشته، اما دستگاه‌های مربوطه با هیئت تفحص مجلس همکاری نکرده و کار تفحص پیش نرفته است؛ لذا بنده به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های مختلف ۲ نامه به قالیباف ارسال کرده‌ام که همکاری لازم با هیئت انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: بنده همچنین گزارشی نیز از عدم همکاری دستگاه‌ها برای انجام تفحص به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کردم که اعضا تاکید بر پیگیری این تفحص را داشتند

که در نهایت هم کمیسیون هم در نامه‌ای به هیئت رئیسه عدم همکاری دستگاه‌ها برای پیش برد تفحص را متذکر و خواستار پیش برد این تفحص شدند.

کوچکی‌نژاد در پایان اظهار کرد:این تحقیق و تفحص کار سنگینی است که اگر دستگاه‌ها همکاری نکنند امکان پیشبرد آن وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده