تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۶۱۶۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن طلای شیخ آباد خوسف ظرفیتی ناشناخته و قابل پیگیری دارد

‌می‌متالز - در حالی معدن طلا در روستای شیخ آباد شهرستان خوسف وجود دارد که باید مسوولان نسبت به پیگیری و فعال‌سازی این معدن اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، یکی از شعار‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم حضور در بین مردم به دور از تکبر و ریا است همان گونه که شخص رئیس جمهور در سفر‌های استانی خود بدون واسطه در جمع مردم حاضر می‌شود و پای درد و دل آن‌ها می‌نشیند در استان‌ها و شهرستان‌های سطح کشور هم این رویه رئیس جهمور توسط مسوولان دولتی انجام می‌شود.

شهرستان خوسف گر چه نزدیک‌ترین شهرستان استان خراسان جنوبی به بیرجند است با از وسعت پراکندگی زیادی برخوردار است و روستاهایش با فاصله زیادی از یکدیگر ایجاد شده‌اند، اما این فاصله و دوری مانعی برای حضور مسوولان در بین مردم نیست آن گونه که فرماندار شهرستان خوسف صبح امروز در جریان دهگردشی از روستا‌های شیخ آباد، مزار شاه سلمان علی و روستای گولگ حاضر شد و از نزدیک پای درد ودل مردم نشست.

در این دهگردشی بخشدار شهر ماژان با بیان اینکه روستا‌های شیخ آباد و گولگ دو روستای بالای ۲۰ خانوار هستند که جزو روستا‌های با جمعیت بالا و طرفیت بالای اقتصادی قرار دارند افزود: روستای گولگ را می‌توان به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی در این بخش از یاد کرد چرا که مرغداری‌های زیادی در این منطقه وجود دارد.

درمحمدی افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های منطقه وجود نیرو‌های ولایی ارزشی و انقلابی است که در این روستا‌ها به نسبت جمعیت آن آمار شهدا و جانبازان آن زیاد است و این نشانه حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر مشکلاتی مکاتبه شد که برخی از مشکلات برطرف شد، اما یکی از مهم‌ترین مشکلات این روستا‌ها در بخش آب، راه، تلفن و اینترنت است ادامه داد: ۱۰۰ درصد روستا‌های بخش جلگه مازان گاز دارند، اما برخی از روستا‌ها نظیر گولک از مشکلات مخابرات اینترنت رنج می‌برند.

بخشدار ماژان با اشاره به معدن طلا در روستای شیخ آباد گفت: در سال ۱۳۹۳ بود که رئیس سازمان صمت استان نامه‌ای درج شد که برای چهار معدن طلا شامل شادان، خونیک، کودکان و شیخ آباد نقشه‌برداری شده، اما از آن سال تاکنون تنها سه معدن فعال است و هیچ کاری برای شیخ آباد انجام نشده و در برهه‌ای از زمان حتی از وجود این معدن اظهار بی اطلاعی شد در حالی که سازمان زمین‌شناسی نقشه‌برداری کرده و از نظر اکتشافات هم آنچه مطرح شده این است که معدن طلا در روستای شیخ آباد هم از نظر وسعت جغرافیایی و عمقی از شادان بزرگتر است که اگر این معدن راه‌اندازی شود اشتغال مستقیم زیادی ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی روستای گولگ هم در جریان دهگردشی فرماندار گفت: فرماندار با توجه به دغدغه‌هایی زیادی که داشت، اما برای دهگردشی در جمع مردم حاضر شد که جا دارد قدردانی کنیم گفت: یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های ما دربخش راه و جاده است و از سالیان گذشته تاکنون چندین بار مسئولان آمدند و وعده دادند، اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

حسین زارعی افزود: از روستای شیخ آباد تا گولگ فاصله ۵ کیلومتری است، اما از سال ۸۹ تاکنون به جایی نرسید در حالی که وعده آسفالت آن داده شده بود.

وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات این روستا آنتن‌دهی ضعیف است گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود دیجیتال از دیگر مشکلات است.

زارعی با تاکید بر اینکه خواهان اجرای طرح هادی در روستای گولگ هستیم گفت: از مسئلوان تقاضا داریم با ایجاد بند خاکی یا بتنی مشکلات آب قنات روستای گولگ را برطرف کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف در جریان دهگردشی به روستا‌های مزار شاه سلطان علی، روستای شیخ آباد و گولگ با بیان اینکه در زمان و مکان اررشمندی حضور یافتیم در جمع دوستان با صفا آمدیم گفت: در برخی از روستا‌ها مردم از محرومیت رنج می‌برند و یکی از اهداف ما سفر‌های دهگردشی به منظور آشنا شدن با مشکلات مردم از نزدیک و دیدار‌های چهره به چهره است.

ایمانی با بیان اینکه مردمانی که در این روستا‌ها سکونت دارند شایسته بهترین‌ها هستند افزود: شما مردم خونگرم مهمان‌نواز شایسته دریافت بهترین خدمت هستید و کمترین کاری که باید مسئولان انجام دهند همین خدمت‌رسانی است که نهایت سهی کوشش خود را خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه در استانه فصل بودجه و اعتبار هستیم افزود: رویکرد ما این است جا‌هایی که نیاز به کمک دارند را در اولویت قرار دهیم تا گوشه‌ای از محرومیت برطرف شود.

ایمانی ادامه داد: قدردان شما مردم هستیم مردمانی که از معادن طلا هم برای ما ارزشمندتر هستید و این افتخار بسیار بزرگی است چرا که همه شما به عنوان گنج‌های ارزشمند هستید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار کل شهرستان خوسف ۳۰ میلیارد تومان بود که از این میزان تنها کمتر از ۱۰ میلیارد تومان آن هم از طریق اوراق تخصیص یافت.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با بیان اینکه خواسته‌های بیشتر شما مردم این منطقه که راه، جاده، آب و تلفن است به درستی و خواسته‌ای به‌جا است گفت: از همه توان خود استفاده خواهم کرد تا بهترین‌ها برای شما رقم بخورد از ابتدای انقلاب تاکنون در روستا‌ها هزینه زیادی شده و دغدغه خاطر ما مسائل مشکلات شما است و آن چه در شهرستان قابل حل باشد از همه توان شهرستان استفاده خواهیم کرد و مباحثی که از طریق استان باشد منعکس می‌شود.

ایمانی گفت: اینترنت موبایل تلفن برای ما جدی است. امروز زیرساخت‌ترین بنای ارتباطات تلفن است تمام سعی خواهیم کرد از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت‌ها این مشکل برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده