تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۶۱۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایجاد اشتغال در تکاب نیازمند توسعه صنایع معدنی است

‌می‌متالز - فرماندار تکاب گفت: افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ایجاد و توسعه صنایع معدنی است.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در دیدار سرمایه‌گذاران بخش معدن با بیان اینکه تکاب استعداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله معدن را دارد، افزود: برای راه اندازی کارخانه‌های فرآوری و صنایع معدنی سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارآفرینان در شهرستان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی طلا و جواهر در تکاب هستیم، اظهار کرد: اولین و دومین معدن بزرگ خاورمیانه در مناطق زرشوران و آقدره تکاب واقع شده که پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی و ایجاد و توسعه واحد‌های جواهرسازی است.

فرماندار تکاب ادامه داد: این شهرستان از لحاظ منابع خدادادی از مناطق ثروتمند کشور به شمار می‌رود، اما در زمینه زیرساخت‌های توسعه محروم مانده از این رو با ایجاد و توسعه صنایع معدنی می‌توان بخشی از عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

حیدری آزاد اضافه کرد: سرمایه گذاری در صنایع معدنی در کنار معادن بزرگ طلا و سنگ، تولید و اشتغال و رونق اقتصادی برای تکاب به همراه خواهد داشت که دستگاه‌های اجرایی شهرستان بستر‌های لازم برای تحقق این مسئله را فراهم می‌کنند.

وی افزود: بستر‌ها و شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه را آماده می‌کنیم.

تکاب یکی از قطب‌های معدنی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و اکنون ۲ معدن بزرگ طلا و ۴ واحد فرآوری و تولید شمش طلا و بیش از ۳۰ معدن بزرگ سنگ در این شهرستان فعال است که موجب اشتغال پایدار و مستقیم برای ۲هزار نفر شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده