تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۶۱۷۲۰
سرویس خبر : صنایع کوچک

استفاده از تکنولوژی قدیمی دلیل کم کیفیتی لوازم خانگی داخلی

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره شرکت سپهر استیل کاوه گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جایگزینی ارز نیمایی در گمرک در گرانی لوازم خانگی داخلی موثر است.

به گزارش می‌متالز، اصغر شهرابی عضو هیات مدیره شرکت سپهر استیل کاوه فراوانی اجناس قاچاق و کم کیفیت را از دلایل اصلی عدم کسب رضایت تولیدکنندگان داخلی از کالا‌های لوازم خانگی تولید کشور دانست و گفت: از طرف دیگر استفاده از تکنولوژی قدیمی در تولیدات لوازم خانگی یکی از دلایل مهم کم کیفیتی آن است.

وی همچنین ممنوعیت واردات لوازم خانگی را در ارتقاء کیفیت تولید داخلی موثر دانست و با ادامه یافتن آن موافقت نمود.

شهرابی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت لوازم خانگی داخلی از قیمت لوازم خانگی خارجی گران‌تر است، نیز گفت: قیمت تمام شده لوازم خانگی تابعی از متغییر‌های متعدد مانند مصرف انرژی و مالیات و عوارض و دستمزد کارگران است، با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نمیتوان این میزان را در قیمت تمام شده محصول محسوب نکرد از طرف دیگر هزینه‌های آب و برق و گاز مصرفی تولیدی‌ها و همچنین مالیات بر ارزش افزوده و ... نیز افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره شرکت سپهر استیل کاوه با اشاره به افزایش حق بیمه کارفرما از یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان گفت: حقوق گمرکی دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهد بود بلکه با ارز نیمایی محاسبه خواهد شد بنابراین نمیتوان انتظار داشت که این افزایش در قیمت کالای تولید داخل تاثیرگذار نباشد. همچنین وزارت صمت اعلام می‌کند که نباید افزایش قیمت داشته باشیم مگر یک تولید کننده چقدر سرمایه دارد تا از جیب خود این ما به التفاوت را پرداخت کند. کنترل قیمت‌ها با دستور امکان پذیر نیست و نیاز است که برنامه درستی طراحی و اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده