تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۷۷۶
کد خبر: ۲۶۱۷۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

گزارش معاونت مسکن وزارت راه از روند افزایش قیمت مسکن در ۶ سال اخیر

‌می‌متالز - معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه گزارشی از نوسان قیمت مسکن در بازه زمانی سال ۹۵ تا اردیبهشت ماه امسال منتشر کرده است.

به گزارش می‌متالز، مطابق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی سال ۹۵ متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران ۴ میلیون ۳۷۲ هزار تومان، در سال ۹۶ بالغ بر ۴ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان، سال ۹۷ معادل ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان، سال ۹۸ معادل ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، سال ۹۹ معادل ۲۴ میلیون و ۲۹ هزار تومان و سال گذشته ۳۱ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان بوده است.

بر اساس جدیدترین آمار بانک مرکزی نیز متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اردیبهشت امسال به ۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی نیز متوسط اجاره‌بها برای یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۹۵ معادل ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان، سال ۹۶ معادل ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان، سال ۹۷ بالغ بر ۳۶۴۰۰ تومان، سال ۹۸ معادل ۴۷۵۰۰ تومان، سال ۹۹ معادل ۶۲۹۰۰ تومان و سال گذشته ۸۴۸۰۰ تومان بوده است.

از سوی دیگر مطابق اطلاعات استخراج شده از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در مناطق شهری طی سال ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۰۰، ۱۰۷، ۱۲۷ و ۱۵۷ بوده است. در سال ۹۹ نیز این شاخص معادل ۲۰۰ ثبت شده است.

همچنین شاخص دسترسی نسبت قیمت به درآمد در سال‌های ۹۵ معادل ۱۳.۸، در سال ۹۶ معادل ۱۳.۱، در سال ۹۷ معادل ۱۹، سال ۹۸ معادل ۲۴.۶ و سال ۹۹ معادل ۳۲.۲ سال ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده