تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۶۱۹۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در پایان جلسه شورای اداری شهرستان خلخال مطرح شد؛

پورابراهیمی: برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری از معادن خلخال طی چندماه آینده ارائه می‌شود

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق توافق با سازمان صنعت، معدن و تجارت ظرف سه ماه فرایند اخذ مجوز‌های اکتشافی شهرستان خلخال به اتمام رسیده و برنامه زمان‌بندی عملیات بهره‌برداری از این معادن طی چند ماه آینده به مدیریت استان و کمیسیون اقتصادی ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه بعد از شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی در شهرستان‌های خلخال و کوثر و شرکت در جلسات شورای اداری این دو شهرستان بررسی مشکلات و مسائل اقتصادی و ارائه پیشنهادات لازم برای بهبود عملکرد‌ها در حوزه‌های مختلف بود.

وی اضافه کرد: نخستین موضوعی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت، اعتبارات بخش‌های عمرانی است که با توجه به نیاز منطقه لازم است انجام شود. در این زمینه اولین موضوع که امروز تصویب شد آغاز عملیات اجرایی تونل اسالم به خلخال است که با توجه به پیگیری‌های نماینده و پیشتیبانی استاندار و هماهنگی که با معاونین سازمان برنامه انجام شد، قرار است بعد از اخذ مجوز‌های قانونی که مراحل پایانی خود را طی می‌کند ظرف چند ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم باشیم.

پورابراهیمی افزود: در نشست امروز تامین اعتبار برای سد کوثر به عنوان یکی از سد‌های مهم استان هم مورد بررسی قرار گرفت تا هم بر اساس ماده ۵۶، هم افزایش اعتبارات جاری و هم مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث تامین اعتبارات در حوزه راه‌های روستایی، کمربندی خلخال و جاده‌های اولویت‌دار هم از دیگر موضوعاتی بود که مقرر شد در بخش بودجه‌ای استان و شهرستان مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعال‌سازی معادن که با توجه به اشتغال‌زایی که دارد جزو اولویت‌های منطقه است، گفت: دو پهنه بزرگ معدنی در شهرستان‌های خلخال و کوثر قرار دارد که البته بخش اعظم آن در خلخال است. طبق توافقی که با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد و قرار است ما هم در کمیسیون اقتصادی پیگیری کنیم، مقرر شد ظرف سه ماه مجوز‌های اکتشافی به اتمام برسد و برنامه زمان‌بندی عملیات بهره‌برداری از این معادن طی چند ماه آینده به مدیریت استان و کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

پورابراهیمی یادآورشد: علاوه بر این در نشست امروز مشکلات فعالان اقتصادی هم بحث شد، مجموعه‌های جدیدی بزودی به ظرفیت‌های استان اضافه می‌شود، درباره فولاد خلخال، طرح سیمان، تولید مصالح ساختمانی و ایجاد واحد‌های دامپروری و کشاورزی با توجه به ظرفیت‌هایی منطقه نیز بحث شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه تامین منابع بانکی مسائل بیمه‌ای و مالیاتی بنگاه‌ها هم مقرر شد تمام مواردی که مطرح شد در نشست هفته آینده کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. همچنین بعد از جمع‌بندی فرماندار خلخال در کمیسیون در دستور کار قرار دهیم و خروجی این اقدامات طی چند هفته آینده در اختیار مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اردبیل

عناوین برگزیده