تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۶۱۹۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت همدان:

معادن این استان پتانسیل افزایش صادرات دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به وجود معادن متنوع و غنی در این منطقه گفت: معادن استان ما پتانسیل لازم برای افزایش صادرات به کشور‌های همسایه را دارد.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان عصر شنبه در نشست توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان همدان با استان حلبچه اظهار داشت: استان همدان با توجه به شرایط جغرافیایی در بخش معدن توانمند است و در زمینه تکمیل زنجیره معدن پذیرای مشارکت و سرمایه گذاری از کشور‌های همسایه هستیم.

وی به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد در این زمینه از حمایت و پشتیبانی دولت برخوردار خواهند شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشور‌های همسایه گفت: دولت رقم ۲۰ میلیارد دلار را برای صادرات به کشور عراق هدفگذاری کرده است و استان همدان می‌تواند در تحقق این مهم تاثیرگذار باشد.

شانیان اضافه کرد: در این خصوص شناخت فرهنگها، زائقه‌ها و زیست بوم استان همدان و اقلیم کردستان عراق باید به خوبی صورت گیرد تا مراودات مستمر و پایداری ایجاد شود.

وی اعلام آمادگی کرد: استان حلبچه در بحث خدمات فنی مهندسی برای رشد بیشتر نیازمند اشتراک این تخصص است و می‌تواند از دانش استان همدان بهره‌مند شود.

شانیان افزود: در بخش ماشین آلات کشاورزی واحد‌های موفقی در همدان فعالیت دارند و در این راستا آماده تولید و عرضه ابزار و ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی استان حلبچه هستیم.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به تازه ساخت بودن استان حلبچه گفت: همدان در امر تولید و صادرات فعال است و توسعه روابط بازرگانی دوجانبه بی تردید موجب رونق و رشد این منطقه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش فروسیلیس، فولاد، سیمان و چینی بهداشتی به کشور‌های همسایه صادرات داریم و آمادگی افزایش این مهم در صنایع فعال استان وجود دارد.

به گفته او استان همدان از قدیم الایام در زمینه تولید فرش دستباف مشهور و پایلوت بوده است و در این صنعت نیز بستر‌های همکاری و مشارکت با اقلیم کردستان فراهم شده است.

یک هیات تجاری با هدف توسعه واردات و صادرات به دعوت اتاق بازرگانی استان همدان امروز به پایتخت تاریخ و تمدن سفر کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده