تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۶۱۹۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعلام قیمت جدید سیمان؛ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

‌می‌متالز - به دنبال افزایش قیمت‌های زغال‌سنگ وارداتی، کک خانگی و نفت خام در پس‌زمینه درگیری روسیه و اوکراین، انتظار می‌رود قیمت سیمان در اکثر کشور‌های سراسر دنیا افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، قیمت سیمان سیاه تیپ ۵ ضد سولفات ۵۰ کیلویی در حال حاضر در بازار ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورده است.

به دنبال افزایش قیمت‌های زغال‌سنگ وارداتی، کک خانگی و نفت خام در پس‌زمینه درگیری روسیه و اوکراین، انتظار می‌رود قیمت سیمان در اکثر کشور‌های سراسر دنیا افزایش یابد.

زغال سنگ مهمترین عنصر کلینکر است که یک ماده خام حیاتی مورد استفاده در صنعت تولید سیمان است. علاوه بر افزایش روزافزون قیمت زغال سنگ، قیمت تمام شده فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوئیل نیز در بازار‌های بین المللی در حال افزایش است که تاثیر بسیار بدی بر هزینه تولید مواد اولیه سیمان و مواد بسته بندی می‌گذارد.

نرخ جدید سیمان اعلام شد

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در حال حاضر قیمت سیمان تیپ ۲ فله شرکت سیمان آبیک در بازار ۶۸۰ هزار تومان قیمت خورده است و قیمت سیمان سفید ساوه ۴۰ کیلویی نیز ۱۰۶ هزار تومان اعلام شده است و قیمت سیمان سفید عرفان مدل SW ۰۱ وزن ۵ کیلوگرم نیز ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت سیمان سیاه اصفهان تیپ ۱ پاکتی نیز ۴۶ هزار تومان اعلام شده است و قیمت پودر سیمان سفید مدل ss ۱ نیز ۱۸ هزار تومان اعلام شده است و قیمت سیمان سفید رومولو ۲ کیلویی نیز در بازار ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده