تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۶۲۲۱۵
سرویس خبر : زمین شناسی

ثبت قریب به ۷۰ محدوده اکتشافی در اولین روز بازگشایی سامانه در جنوب کرمان

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان از ثبت ۷۰ محدوده اکتشافی معدنی در اولین روز بازگشایی سامانه ثبت محدوده‌های معدنی در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد مجاز معاون معدن و امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در گفتگو با ایسنا با اشاره به بازگشایی سامانه ثبت محدوده‌های اکتشافی معدنی وزارت صمت، گفت: همزمان با بازگشایی این سامانه و در اولین روز، قریب به ۷۰ محدوده معدنی اکتشافی توسط متقاضیان در منطقه جنوب کرمان ثبت شد و این استقبال متقاضیان جنوب کرمانی در اولین روز از بازگشایی این سامانه نشان دهنده پویایی و پتانسیل جنوب استان در زمینه معدن و ذخایر معدنی است.

وی افزود: سامانه ثبت محدوده‌های اکتشافی از حدود ۱ ونیم سال قبل بسته شده بود لذا متقاضیان در هیچ جای کشور برای ثبت محدوده‌های اکتشافی خود به آن دسترسی نداشتند.

معاون معدنی و امور معادن اداره کل صمت جنوب کرمان اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت محدوده‌های اکتشافی خود با مراجعه به این سامانه https://cadastre.mimt.gov.ir، نسبت به ثبت محدوده‌های اکتشافی خود اقدام نمایند.

مجاز افزود: منطقه جنوب کرمان دارای ذخایر و استعداد‌های معدنی کم نظیری است که می‌تواند با ورود سرمایه گذاران جدید به یکی از قطب‌های معدنی کشور تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده