تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۶۰۸۸۱
سرویس خبر : زمین شناسی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین خبرداد:

صدور پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان قزوین رونق می‌گیرد

‌می‌متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین گفت: با توجه به رفع مشکلات سامانه حدنگار و آزادسازی برخی محدوده‌ها و پهنه‌های معدنی، صدور پروانه‌های اکتشاف معدن در استان قزوین رونق می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، تقی نبئی روز پنجشنبه افزود: در ۹ ماهه اخیر سامانه حدنگار (کادستر) معدن برای به روزرسانی و تعویض سرور بسته بوده است که این وقفه باعث شد فعالیت اکتشافی معادن با کندی و اختلال مواجه شود.

وی گفت: در چند روز آینده این سامانه باز می‌شود و برای استان قزوین امکان ثبت درخواست پروانه اکتشاف معدن فعال می‌گردد.

این مسوول افزود: در استان قزوین پهنه‌های بزرگ معدنی الموت و آلونیت در طارم طی سال‌ها بلوکه و مسدود بودند و درخواست پروانه اکتشاف در آن‌ها غیرفعال بود که با رفع مشکلات موجود از ۲۲ خردادماه امکان ثبت درخواست اکتشاف در آن‌ها از طریق سامانه کاداستر فعال می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین گفت: با فعال شدن این سامانه و ممکن شدن ثبت درخواست در محدوده‌های جدید، صدور پروانه‌های اکتشاف معدن در استان قزوین رونق می‌گیرد که نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

نبئی اضافه کرد: همچنین فرآیند‌های مزایده واحد‌های معدنی راکد در استان‌های مختلف به زودی آغاز می‌شود و این واحد‌ها به افراد واجد شرایط دیگر واگذار خواهند شد.

وی با اشاره به دو پهنه معدنی بزرگ الموت و آلونیت در منطقه طارم سفلی، گفت: صدور پروانه اکتشاف، شروع فعالیت حرفه‌ای در بخش معدن است و اگر اکتشاف رونق داشته باشد ذخایر بهتری کشف می‌شود و قابلیت استخراج افزایش می‌یابد که به افزایش تولید و رونق اقتصادی منجر می‌شود.

حدود ۱۰۰ معدن در استان قزوین فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده