تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۱۹۶۵
کد خبر: ۲۵۹۸۰۴
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس انجمن نظام معادن خراسان شمالی:

اکتشافات عمقی از معادن خراسان شمالی ضعیف است

‌می‌متالز - رئیس انجمن نظام معادن خراسان شمالی گفت: عملیات اکتشافات عمقی در معادن این استان ضعیف است.

به گزارش می‌متالز، سجادی اظهار کرد: قسمت اعظم اکتشافاتی که از معادن این استان صورت گرفته به صورت هوایی بوده و برآورد مشخصی از ذخایر مواد معدنی در این استان وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی معادن در این استان عدم توانایی آن‌ها برای خرید ماشین آلات معدنی جهت استخراج مواد معدنی است، افزود: قیمت ماشین آلاتی که در معادن استفاده می‌شود بسیار بالا است و معدن‌کاران این استان توانایی خرید آن‌ها را ندارند.

سجادی ادامه داد: در سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر کمک مالی جهت خریداری ماشین آلات برای معادنی که میزان استخراج آن‌ها بالای ۱۰۰ هزار تن است صادر شد هر چند که امسال همین بخش نامه نیز ملغی شد.

وی تاکید کرد: باید دولت معادن کوچک را نیز در نظر بگیرد تا آن‌ها نیز بتوانند خود را سرپا نگه دارند و از چرخه فعالیت بازنمانند.

این مقام مسوول بیان کرد: صنایع معدنی چندانی در این استان وجود ندارد و فقط سه چهار واحد تولیدی از آن‌ها از جمله آلومینا، آجرسازی، فولاد و سیمان به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای معادن خوبی از باریت، کلسیت و سنگ تزئینی است که متاسفانه صنایع مرتبط با آن‌ها وجود دارد و این مواد معدنی خام فروشی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده