تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۶۲۳۲۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
به زودی

فعالیت ۴ معدن سنگ تزئینی در ارومیه

‌می‌متالز - ۴ معدن سنگ‌های تزئینی تعطیل شده و واحد فرآوری سنگ راکد بزودی در ارومیه فعال میشوند.

به گزارش می‌متالز، استاندار آذربایجان غربی امروزدر بیست وششمین هفته تولید با حضور در این شرکت فرآوری سنگ و بررسی مشکلات آن با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای فعالیت دوباره آن موافقت کرد.

کارگر مدیرعامل و سرمایه گذار این واحد فراوری گفت:در صورت راه اندازی هر ۴ معدن و واحد فراوری بیش از ۲۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد و سنگ‌های فرآوری شده به کشور‌های قطر، ترکیه، عراق و اسپانیا صادر خواهد شد.

سرتیپی مدیر کل صمت آذربایجان غربی هم با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز معادن سنگ‌های تزئینی استان تصریح کرد:در صورت بهره برداری کامل از تمام معادن آذربایجان غربی به تنهایی میتواند ۱۰ درصد کل سنگ‌های تزئینی جهان را تولید کند.

در ادامه بازدید‌های هفته بیست وششم تولید محمد صادق معتمدیان به همراه اعضاء کارگروه رفع موانع تولید به واحد تولیدی لوله پلی اتیلن رفت و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولید قرار گرفت.

مشکل تامین پلی اتیلن از شرکت‌های پتروشیمی به عنوان ماده اولیه از مشکلات این واحد تولیدی بود که استاندار آدربایجان غربی برای رفع این مشکل قول مساعد داد.

حسن زاده عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت آدربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری یکشنبه‌های تولید ارتباط مناسبی بین بخش خصوصی و دولت ایجاد کرده است گفت: از ابتدایی سال تا امروز به لطف یکشنبه‌های تولید ۱۱ واحد تولیدی راکد به چرخه فعالیت برگشتند.

در قالب یکشنبه‌های تولید سال گذشته ۹۸ واحد راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی استان با رفع مشکلاتشان به چرخه تولید بازگشتند و هدف گذاری برای سال جاری ۱۰۰ فعال شدن ۱۰۰ واحد تولیدی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده