تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۶۰۷۰۲
سرویس خبر : زمین شناسی

سازمان زمین شناسی برای تولید اطلاعات پایه و اکتشافات نیاز به همکاری بخش خصوصی دارد

‌می‌متالز - رییس سازمان زمین شناسی کشور گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان تولید اطلاعات پایه زمین شناسی کل سطح کشور در برنامه پنج ساله هفتم است و برای اجرای این مهم نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: تاکنون روال اکتشافات معدنی در کشورمان به این صورت بوده که مواد معدنی در سطح زمین را شناسایی و ثبت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در اکتشافات ذخیره قطعی و زمین شناسی تعیین می‌شود، اضافه کرد: امروزه سازمان زمین شناسی به سمت اکتشاف ذخایر پنهان حرکت کرده تا میزان ذخایر مواد معدنی کشور افزایش پیدا کند.

رییس سازمان زمین شناسی کشور گفت: چرخه اکتشاف شامل چهار مرحله شناسایی، پی جویی، اکتشاف عمومی و تفسیری است که ۲ مرحله نخست آن برعهده سازمان زمین شناسی است.

شهیدی ادامه داد: در دهه ۸۰ شمسی در مقیاس یکصدهزار، ۹۴۵ هزار کیلومتر مربع از سطح کشور مورد شناسایی قرار گرفت و حال به افزایش دقت اکتشافات نیاز داریم که این مهم از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این سازمان از سال گذشته به تولید اطلاعات پایه در مقایسه یک پنجاه هزارم اقدام کرده که امیدواریم طی برنامه پنج ساله هفتم سراسر کشور زیر پوشش آن قرار گیرد.

رییس سازمان زمین شناسی کشور اضافه کرد: بی شک این سازمان به تنهایی قادر به انجام این برنامه مهم نیست و در این راستا نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور امروز سه شنبه در کردستان افتتاح شد برای اجرای این طرح در استان ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده