تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۷۹۷
کد خبر: ۲۶۴۹۱۹
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

انجام ۱۰۰ درصد پهنه بندی اکتشافی معادن کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۰۰ درصد پهنه بندی اکتشافی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، «دارا فرامرزی» با اشاره به مراحل شناسایی واحد‌های صنعتی راکد استان افزود: ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان است که ۴۱۱ واحد با ظرفیت مختلف در حال فعالیت هستند.

وی اظهارکرد: ۱۱۰ واحد غیرفعال را شناسایی کردیم که واحد‌هایی که قابلیت احیا دارند به چرخه تولید باز می‌گردند، ضمن اینکه علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جلسه تعیین تکلیف واحد‌های راکد برگزار و واحد‌ها را شناسایی کردیم.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تعهد سازمان صمت بازگشت ۲۶ واحد به چرخه تولید بود که از این تعداد ۱۹ واحد یا به چرخه برگشتند یا با تغییر کاربری‌ها فعالیت خود را ادامه دادند.

فرامرزی تصریح کرد: امسال نیز تعهد سازمان صمت ۲۶ واحد راکد است که ماشین سازی گچساران یکی از واحد‌های بزرگی بود که پس از سال‌ها رکود به چرخه تولید بازگشت بازگشت و قابلیت ایجاد اشتغال ۲۰۴ نفر را دارد و هم اکنون با ۶۰ کارگر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ۶ واحد صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد عمده این واحد‌ها در حوزه کشاورزی است

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت معادن استان هم اشاره و عنوان کرد: ۷۸ واحد دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۴۶ معدن فعال هستند.

فرامرزی تاکید کرد: ۳۲ معدن استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تجهیز یا تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: مهمترین مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد مواد اولیه سیمان، گچ بوکسیت و سلستین است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ درصد پهنه بندی اکتشافی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ انجام شده است و امسال وارد پهنای تکمیل می‌شویم.

فرامرزی افزود: برخی از تولیدکنندگان از طرح مردمی سازی یارانه‌ها سوءاستفاده کردند و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت تولیدات خود کرده اند که کلیه واحد‌های تولیدی باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و قیمت‌های خود را به قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگردانند.

وی اظهار کرد: ۵۴ واحد صنعتی و تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل این طرح و برنامه می‌شوند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:، چون انجمن‌های صنایع همگن در استان نداریم، خانه صنعت و خانه معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

فرامرزی بیان کرد: خانه صنعت و خانه معدن الزامات قانونی دارد که در انتخابات خانه معدن استان رعایت نشده است و هم اکنون خانه معدن استان وجود خارجی ندارد، اما آماده فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات جدید این خانه هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده