تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۶۲۲۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات سومین روز هفته رقم خورد؛

تداوم سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورسی

‌می‌متالز - بر پایه معاملات امروز دوشنبه، ۲۳ خرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۳۸ واحد افزایش به رقم ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۹ هزار و ۵۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز، بیش از ۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳۱ هزار و ۱۵۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷۰ هزار و ۷۵۸ واحدی را تجربه کردند.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۴۷ هزار و ۸۰۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۴۵ هزار و ۸۶۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۳ هزار و ۲۰۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۶ هزار و ۴۶۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۰۱ هزار و ۲۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت توسعه معادن و صنعت معدنی خاورمیانه با ۳ هزار و ۳۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۶۶۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۵۲۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۶۸۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۶۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، بیمه البرز با ۳۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۳۵ واحد، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با ۳۱ واحد، گروه مدیریت سازه پویش با ۲۵ واحد و شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر با ۱۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۳ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۴۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۴۲۲ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۱۲.۶ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۷۴ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۴ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۹.۵۸ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهار محال با ۱.۶۲ واحد، شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان با ۰.۷۹ واحد، شرکت افرانت با ۰.۵۶ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۰.۴۷ واحد و شرکت آسیا سیر ارس با ۰.۴۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده