تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۶۲۳۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برای کاهش هزینه حمل و نقل، سیمان از شهر‌های مجاور به بیرم انتقال می‌یابد

‌می‌متالز - مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: هزینه‌ای که در روند تحویل سیمان از اهالی بیرم دریافت می‌شود، بابت حمل و نقل بوده و پاکت‌های سیمان رایگان ارائه شده است که برای کاهش هزینه حمل و نقل، مقرر شده سیمان از شهر‌های مجاور به بیرمِ لارستان انتقال یابد.

به گزارش می‌متالز، دی ماه سال گذشته بود که سیل، مناطق جنوبی استان فارس را با چالش‌های جدی مواجه کرد.

مسوولان استانی و کشوری به این مناطق سفر کردند و وعده‌هایی در جهت ارائه خدمات به سیل‌زدگان و تحویل مصالح رایگان برای احداث یا بازسازی منازل مسکونی، به اهالی منطقه دادند.

یکی از این وعده‌ها، ارائه سیمان رایگان به سیل‌زدگان بود که طی روز‌های اخیر تحقق یافته، اما دریافت هزینه جهت تحویل سیمان، نارضایتی اهالی بیرم از توابع لارستان را به دنبال داشته است.

در پی این موضوع، مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: هزینه هر پاکت سیمان ۳۷ هزار تومان است، اما از سیل‌زدگان، هزینه‌ای بابت ارائه سیمان دریافت نمی‌شود.

زمانی ادامه داد: اما هزینه حمل و نقل سیمان دریافت می‌شود چرا که از ابتدا، وعده تحویل سیمان رایگان، مطرح بود نه اینکه هزینه‌های جانبی هم دریافت نشود.

وی بیان کرد: چون سیمان از نهاوند به بیرم ارسال می‌شود، هزینه حمل و نقل بالا بوده و حدود ۳۰ هزار تومان تمام می‌شود که برای رفع این مساله، مقرر شده سیمان از داراب یا لامرد خریداری شود تا مبلغ کرایه کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: از آنجا که بخش خصوصی در حمل و نقل مصالح مشارکت دارد، طبیعی که هزینه تمام شده، بالا است.

زمانی اظهار داشت: مکاتبات لازم با استاندار و بنیاد مستضعفان انجام شده و طی روز‌های آتی، مشکل دریافت هزینه از اهالی بیرم حل می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده