تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۶۲۳۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک فعال بازار سیمان خبر داد:

افزایش عرضه سیمان برای تعادل بخشی به بازار در صورت محدودیت در مصرف برق

‌می‌متالز - احتمال قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع در فصل تابستان، فرآیند تولید بنگاه‌ها و عرضه محصولات را با محدودیت مواجه می‌کند، اما یک فعال بازار سیمان از افزایش عرضه سیمان در بورس برای تعادل بخشی به بازار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، نادر غفاری با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ مشکلی در روند تحویل سیمان از سوی کارخانه‌ها به مصرف‌کنندگان وجود ندارد، اظهار کرد: تداوم عرضه‌های بالای یک میلیون تن سیمان در بورس کالا به‌صورت هفتگی گویای این امر است.

وی افزود: در پی اعلام قطعی احتمالی برق صنایع در تابستان و پیش‌بینی کاهش تولید و محدودیت‌های عرضه، شاهد رشد تقاضای خرید سیمان هستیم که خوشبختانه به دلیل تمرکز معاملات سیمان در بورس کالا و شفافیت این معاملات، امکان مدیریت کارآمد این بازار با تعادل بخشی به عرضه و تقاضا میسر است.

این تولیدکننده سیمان گفت: در همین راستا روز گذشته بخشی از معاملات سیمان در بورس تایید نشد تا با سیاست‌گذاری صحیح و استمرار عرضه‌ها، بازار در مسیر تعادل باقی بماند.

غفاری درباره برخی شایعات مبنی بر قطعی احتمالی برق صنایع در فصل تابستان امسال بیان کرد: متأسفانه شایعات همواره وجود داشته و خبری از قطعی برق نیست و تنها شاهد کاهش برق برای کمک‌رسانی به شبکه برق مناطق شهری هستیم.

به گفته این فعال بازار سیمان، با توجه به جلسه شب گذشته هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و وزیر نیرو مقرر شده هماهنگی‌های مطلوبی صورت گیرد که شوکی از ناحیه کاهش احتمالی برق به بازار وارد نشود.

وی با تاکید این نکته که متأسفانه شایعه قحطی برق تنش‌هایی را در بازار ایجاد کرد و عامل افزایش قیمت‌های سیمان بود، گفت: به دلیل کاهش احتمالی برق در تابستان امسال، از طریق کاهش برق صنایع، تنها مصرف کارخانه‌ها مدیریت شده است و خبری از قطعی برق آن‌ها نیست.

غفاری اعلام کرد: با دستور وزیر نیرو سعی شده همکاری‌ها با صنایع بیشتر شود که با مدیریت تعادل بخشی بازار شوک کمتری را از این ناحیه متحمل شود.

این فعال بازار سیمان یادآور شد: با وجود فضاسازی برخی دلالان در بازار، کارخانه‌ها مشکلی در تحویل سیمان به بازار ندارند، کما اینکه تداوم عرضه‌های بالای یک میلیون تن سیمانی‌ها در بورس کالا به‌صورت هفتگی گویای این امر است.

وی با اشاره اینکه تداوم کاهش برق صنایع سیمانی تاثیرگذار در بازار خواهد بود، اظهار داشت: با هماهنگی انجمن و وزارت نیرو و دستور مساعد وزیر، پیامد‌های قطعی احتمالی برق صنایع کاهش یابد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده