تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۶۲۴۷۲
سرویس خبر : انرژی
حسینی‌کیا در تشریح نشست کمیسیون صنایع مجلس:

طرح اصلاح قانون اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی بررسی شد/ ضرورت شفافیت مالی در حوزه پتروشیمی

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی طرح اصلاح قانون اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی بود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بررسی کند، سپس در صحن کمیسیون به این موضوع رسیدگی شود.

وی درباره اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی توضیح داد: اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سال ۵۰ تاکنون اصلاح نشده است از سوی دیگر این بخش در حوزه مالی نیازمند شفافیت است که در طرح جدید به این موضوع رسیدگی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: روابط شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سایر بخش‌ها مانند پالایشگاه و پخش نیازمند قوانین جدید است که در این طرح به آن اشاره شده همچنین نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی و... از جمله موضوعاتی است که در اساسنامه مذکور به آن رسیدگی شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده