تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۵۵۴۳۸
سرویس خبر : انرژی

دعوت از شرکت‌های روس برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، خوراک در دسترس برای توسعه صنعت پتروشیمی در ایران را مزیتی با اهمیت برشمرد و گفت: از شرکت‌های روس دعوت می‌کنم از فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی نشستی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی روسیه برگزاری چنین رویداد‌هایی برای گسترش همکاری‌ها ایران و روسیه را حائز اهمیت خواند و گفت: حدود ۵۶۰۰ کیلومتر سواحل در شمال و جنوب جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و وجود بنادر پرشمار در این سواحل، تبادل محصولات و فعالیت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع را برای کشور فراهم و آسان کرده است.

وی افزود: ایران دارای بیش از ۱۵۹ میلیارد بشکه ذخایر نفتی و حدود ۳۳ تریلیون مترمکعب ذخایر گازی ایران است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز از مخازن گازی برداشت می‌شود و ظرفیت تولید نفت خام ایران حدود ۴ میلیون بشکه است، گفت: بخشی از این تولیدات به‌عنوان خوراک صنایع پتروشیمی ایران مصرف می‌شود.

وی دسترسی به خوراک فراوان به پشتوانه این ذخایر نفت و گاز را برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور ایران مزیتی بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه دعوت می‌کنم که از این فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت پتروشیمی و دیگر طرح‌های توسعه صنایع نفت و گاز استفاده کنند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز با حضور در پاویون شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در نمایشگاه نفت و گاز روسیه، در نشست با مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی حاضر در نمایشگاه نفت و گاز روسیه، ضمن اشاره به روابط خوب و سودمند دو کشور تأکید کرد: ایران و روسیه با داشتن ذخایر غنی و نفت و گاز فرصت مناسبی در توسعه همکاری‌ها در این بخش دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده