تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۸۵۹۶
سرویس خبر : انرژی

هلدینگ خلیج فارس در ۳ میدان نفت و گاز کشور سرمایه‌گذاری می‌کند

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: برای سرمایه‌گذاری در عرصه بالادستی نفت به میدان آمدیم و می‌خواهیم در سه میدان نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکرات آن‌ها در حال انجام است و امروز یکی از آن‌ها به نتیجه رسیده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در مراسم امضای پنج تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: امسال ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی تولید می‌کنیم که ۱۱ میلیون تن از این مقدار، محصول داخلی و بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فروش خارجی است.

وی افزود: به این ترتیب حدود ۵.۵ میلیارد دلار ارزش فروش محصولات خارجی و حدود ۷ میلیارد دلار ارزش فروش محصولات داخلی خواهد بود؛ همچنین مجموع فروش محصولات خلیج فارس در سال جاری به بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.

علی عسگری با بیان اینکه "افزایش تولید از واحد‌های موجود یکی از مهمترین برنامه‌های هلدینگ خلیج فارس است"، گفت: امسال هم ۹ درصد رشد تولید را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین اجرای هشت پروژه میان‌دست پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس ۱۶ میلیارد دلار است که با محاسبه شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: تسریع در پیاده شدن ۲۱ طرح جاری هلدینگ خلیج فارس یکی از مهمترین برنامه‌هاست که از این میان، ۱۴ طرح بزرگ و مگاپروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار است که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری فعال دارند.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در بخش پایین‌دستی می‌تواند زمینه اشتغال و ارتباط مستقیم با بخش‌های دانش بنیان را فراهم کند که در این زمینه مطالعه‌ای را روی پارک‌های فناوری کشور‌های دیگر انجام داده‌ایم و در تلاش هستیم تا مقدمات راه‌اندازی چند پارک علم و فناوری پتروشیمی را فراهم کنیم.

علی عسگری خاطرنشان کرد: اکنون مقدمات و مذاکرتی برای ایجاد پارک فناوری پتروشیمی در عسلویه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده و تعدادی دیگر هم در حال مطالعه و بررسی هستند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تازه با شرکت ملی نفت برای مطالعه توسعه مخزن مارون خامی و جمع‌آوری گاز‌های مشعل دارخوین و غرب کارون، گفت: برای سرمایه‌گذاری در این عرصه به میدان آمدیم و می‌خواهیم در سه میدان نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکرات آن‌ها در حال انجام است و امروز یکی از آن‌ها به نتیجه رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده