تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۶۲۶۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقسیم ۲۴۰۰ ریالی سود در مجمع «هرمز»

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد و این مجمع به تقسیم دو هزار و ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران رای داد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان با موضوع استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

این مجمع با حضور اعضای هیئت رئیسه در جایگاه قانونی رسمیت یافت. عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مجمع عمومی عادی این شرکت بیان کرد: فولاد هرمزگان با کمک هیئت مدیره، سهامدار عمده، معاونت‌ها و تمامی کارکنان خود توانست برخی از رکورد‌های تولید و کسب درآمد را جابه‌جا کند. کسب این رکورد‌ها در حالی رقم خوردند که سال گذشته با چهار ماه قطعی برق و دو ماه کاهش گاز مواجه شدیم. همچنین سال گذشته توانستیم پس از ۱۲ سال چهار طرح بزرگ توسعه‌ای را به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان آغاز کنیم.

وی یادآور شد: شرکت فولاد هرمزگان با هدف تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن تختال احداث شد و دو واحد آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن نیز دارد. ضمن اینکه تجهیزات جانبی دو واحد فولادسازی و احیا مستقیم همچون انباشت و برداشت، آب‌شیرین‌کن به میزان سه هزار و ۳۰۰ متر مکعب در ساعت، ایستگاه مرکزی توزیع برق، کارخانه اکسیژن و کارخانه آهک نیز در شرکت ایجاد شده است. فولاد هرمزگان توانایی تولید تختال به ضخامت ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر، عرض ۹۰۰ تا دو هزار میلی‌متر و طور ۶ تا ۱۲ متر را دارد.

موفقیت‌های فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به افتخارات این شرکت در سال گذشته، عنوان کرد: از افتخارات شرکت کسب تندیس بلورین از نوزدهمین همایش جایزه تعالی سازمانی، کسب عنوان محصول برتر در جشنواره حاتم، کسب تندیس رضایتمندی مشتری، کسب عنوان شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی استان، کسب عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول توسعه کسب و کار در نشریات سراسری، کسب تندیس مدیر ارشد ارتباط‌گستر، کسب جایزه مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه کرونا، دریافت تندیس سومین کنگره مدیران حرفه‌ای، دریافت نشان عالی مسئولیت‌های اجتماعی، دریافت تندیس همایش ایران مهربان و... بوده است.

رکورد‌های تولید و بهره‌برداری

معروفخانی در خصوص رکورد‌های تولید و بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: دستاورد‌های تولیدی فولاد هرمزگان در سال گذشته شامل کسب رکورد‌های تولیدی در دو واحد آهن اسفنجی و مجموع تولید آهن اسفنجی، بومی‌سازی ۷۱ قطعه و ۲۸ تجهیز استراتژیک، کاهش میزان توقفات اضطراری، دستیابی به رکورد تولید روزانه و ماهانه تختال، رکورد کاهش مصرف نسوز و انرژی و... بود.

وی تصریح کرد: از دستاورد‌های فولاد هرمزگان در حوزه تکنولوژی و اجرای پروژه می‌توان به مواردی همچون ابلاغ قرارداد‌های طراحی، نصب و راه‌اندازی پروژه‌های کارخانه‌های تولید گاز‌های صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت اکسیژن، کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار در سال، احداث سیلو‌های ذخیره آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۸ هزار تن، همچنین سیستم سولفورزدایی برای مدول‌های احیا مستقیم، احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی با ظرفیت ۲۸۰ متر مکعب آب تصفیه شده در ساعت، اصلاح سیستم پیش‌تصفیه آب‌شیرین‌کن، احداث غبارگیر، احداث ساختمان مرکز داده، نهایی کردن و ارسال اسناد توسعه کارگاه ذوب و ریخته‌گری برای افزایش تولید زیر سطح تا دو میلیون تن و قرار گرفتن ایستگاه گاز ثانویه در فرایند مناقصه، برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، انتخاب واحد برتر تحقیق و توسعه کشور بر اساس ارزیابی سالانه وزارت صمت، تحویل موقت و بهره‌برداری از پروژه طراحی و ساخت و راه‌اندازی نوار نقاله‌های نت شارژ بلوک‌های قوس الکتریکی، پیاده‌سازی فرایند‌های امنیت اطلاعات، راه اندازی سیستم مدیریت با مشتریان، افزاش رضایت مشتریان از مشاوره فنی، افزایش رضایت مشتریان از سرعت رسیدگی به شکایات مشتریان، دریافت تندیس برتر نوآور کشور و تولید دو نوع محصول جدید و مشارکت در ساخت و خرید دستگاه XRF با یک‌سوم قیمت معادل ۱۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به دستاورد‌های حوزه خرید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم و پیش‌بینی‌هایی که در این حوزه برای بازار مواد اولیه فولاد هرمزگان انجام شد، اقدام به تدوین استراتژی‌های مناسب در حوزه تامین قطعات یدکی و ذخیره مواد اولیه کردیم. این اقدام علاوه بر ایجاد شرایط پایدار باعث افزایش سود عملیاتی شرکت شد. فولاد هرمزگان در سال قبل در حوزه خرید اقدامات متعددی صورت داد که شامل خرید مطمئن برق از بخش خصوصی، تامین به موقع فروسیلیس از منابع مختلف در زمان توقف تولید، افزایش موجودی گندله آهن اسفنجی به عنوان مواد اولیه و تامین منابع مختلف به منظور ایجاد دپوی مطمئن، کاهش بهای تمام شده خرید مواد اولیه، صرفه اقتصادی ناشی از افزایش موجودی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال، انعقاد قرارداد بلندمدت حمل ریلی و تامین تجهیزات نمونه‌گیر، کاهش خرید‌های خارجی و افزایش خرید‌های داخلی به منظور حمایت از تولید داخل در اقلامی مانند پودر‌های ریخته‌گری و جرم سرد کوره را برای خرید صورت داد.

رشد ۶۱ درصدی سود «هرمز»

معروفخانی با بیان دستاورد‌های حوزه فروش مطرح کرد: شرکت در سال قبل رشد ۶۱ درصدی درآمد را نسبت به سال قبل از آن تجربه کرد و درآمد به ۲۱۶ هزار میلیارد ریال رسید. همچنین رشد ۷۱ درصدی درآمد داخلی به میزان ۱۲۸ هزار میلیارد ریال، رشد ۵۱ درصدی درآمد فروش صادراتی به میزان ۸۷ هزار میلیارد ریال و رشد ۳ درصدی کسب درآمد محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر نسبت به سال ۱۳۹۹، توسعه بازار‌های صادراتی جدید در مناطق اروپا، شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی، دریافت تندیس صادرکننده برتر را حاصل کرد.

وی اضافه کرد: فولاد هرمزگان طبق گزارش ایمیدرو، یکی از برترین تولیدکنندگان فولاد کشور بود و توانست ۶.۵ درصد از سهم تولید فولاد خام کشور را از آن خود سازد و در رتبه چهارم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: سال گذشته بهای تمام شده تولید محصول در فولاد هرمزگان ۱۲۷ هزار میلیارد ریال بود که رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشت. به این ترتیب سود خالص فولاد هرمزگان به ۹۴ هزار میلیارد ریال رسید که رشد ۶۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد. در همین حال سود عملیاتی شرکت در سال گذشته ۸۹ هزار میلیارد ریال بود که ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشت.

اجرای پروژه‌های توسعه‌ای

معروفخانی با تاکید بر اجرا و ادامه طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان در سال جاری، اظهار کرد: فولاد هرمزگان چندین پروژه توسعه‌ای را در دست اقدام دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش ظرفیت واحد ذوب، افزایش ظرفیت واحد ریخته‌گری، احداث واحد تولید محصول گرم، احداث مدول سوم واحد آهن‌سازی، احداث واحد تولید اکسیژن و... اشاره کرد. علاوه بر این، افزایش ظرفیت سیلو‌های آهن اسفنجی، توسعه ایستگاه کاهش فشار گاز طبیعی در دستور کار است. همچنین در اجرای پروژه‌ها می‌توان به احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی، افزایش ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی، افزایش نرخ شارژ مواد کوره‌های قوس الکتریکی در مرحله پایانی، نمونه‌گیر اتوماتیک دمای ذوب کوره‌های قوس الکتریکی در مرحله نصب تجهیزات اشاره کرد.

وی ادامه داد: فولاد هرمزگان همراه با دیگر شرکت‌ها در پروژه‌های متعددی مشارکت کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان احداث واحد تولید آهک، احداث مگامدول آهن‌سازی در ستاره سیمین هرمز، طرح نوسازی و ارتقای تصفیه‌خانه بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع نام برد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به عملکرد محیط زیستی این شرکت، عنوان کرد: در سال گذشته فولاد هرمزگان در این زمینه موفق عمل کرد و توانست عملکرد محیط زیستی خود را بهبود بخشد. اقداماتی که در این رابطه صورت داد شامل بهبود سیستم مدیریت محیط زیست استاندارد ISO ۱۴۰۰۱، طراحی نظام مدیریت زیست‌محیطی پیمانکاران مستمر و نصب سامانه پایش آنلاین گاز‌های خروجی در واحد احیا مستقیم می‌شود.

معروفخانی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی و توسعه منابع انسانی صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ برگزاری دوره‌های تخصصی و برگزاری کلاس‌های آموزشی بوده است.

وی مهم‌ترین برنامه‌ها و تولید شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ را انعقاد قرارداد پروژه افزایش ظرفیت زیرسقف فولادسازی به دو میلیون تن، انعقاد قرارداد پروژه ایجاد ایستگاه گاز ثانویه جدید به موازات ایستگاه موجود، اجرای پروژه کارخانه تولید گاز‌های صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب در ساعت، تحویل موقت پروژه افزایش ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی، اجرای پروژه مدول سوم آهن اسفنجی به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال، اجرای پروژه افزایش تعداد سیلو‌های ذخیره آهن اسفنجی و تدوین طرح جامع و برنامه‌ریزی نیروی انسانی از جمله مهم‌ترین پروژه در دست اقدام فولاد هرمزگان در سال جاری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان از سهامداران در خواست کرد با پیشنهادات هیئت مدیره جهت پیشبرد اهداف شرکت موافقت کنند.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان، حسابرس مستقل و بازرس قانونی بند‌های خود از گزارش هیئت مدیره و صورت‌های مالی شرکت را قرائت کرد و هیئت مدیره و مدیران شرکت نیز به آن پاسخ دادند. همچنین سهامداران سوالات خود را از مدیران در خصوص برنامه‌ها و عملکرد فولاد هرمزگان پرسیدند و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به تصویب سهامداران رسید. موسسه دش و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه رازدار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه دنیای اقتصاد و گسترش صمت به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. سود قابل تقسیم شرکت ۸۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۷۵ درصد آن معادل دو هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم میان سهامداران توزیع شد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده