به گزارش می متالز، محمد زارع پور اشکذری در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی خودرو درباره طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری و با بیان اینکه سهم داخلی سازی تولید کامیون و کشنده تا سال 1400 به بیش از 40 درصد میرسد، گفت: محصولهایی که قادر به تامین استانداردهای موردنظر سازمان ملی استاندارد و دارای توان داخلی سازی باشند وارد ناوگان تجاری جدید میشوند.
وی با اشاره به برخورداری از زیرساخت های تولید خودروهای تجاری وانت، پیکاپ، کامیون و کشنده و 25 سال شراکت با ایویکو ایتالیا درخودروهای سنگین گفت: زامیاد کامیون اِی.دی380 که جدیدترین کامیون یورو5 بوده، رونمایی و مدل یورو3 با استقبال زیادی روبهرو شده و برنامه تولید سالانه حداقل 1000 دستگاه بوده و برای تامین قطعات برنامه ریزی شده است.
این مقام مسئول با خوش بینی به تولید دوباره اتوبوس و مینی بوس پس از 10 سال و عرضه نمونه های جدید تا پایان سال، درباره رونمایی از وانت پادرا پلاس گفت: اکنون وانت پادرا بنزین سوز در زامیاد تولید میشود اما نمونه جدید موسوم به پادرا پلاس در سه وضع بنزینی، دوگانه سوز و دیزلی تولید میشود که جایگزینی برای نیسان آبی است.
زارع پور اشکذری تاکید دارد نیسان بخشی از استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد را تامین میکند اما در صورت عدم مجوز این سازمان از خط خارج و نسل جدید پادرا هم سه ماهه نخست سال آینده وارد بازار میشود. در نوسازی ناوگان فرسوده تجاری، سهم این شرکت 10 درصد و شامل تحویل بیش از 20 هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کشنده در سه سال است.