تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۶۲۷۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

هیوندای، فولاد آلیاژی برای خودرو‌های برقی تولید می‌کند

‌می‌متالز - هیوندای استیل غول فولادسازی کره‌ای روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد یک فولاد آلیاژی باکیفیت تولید کرده که صدای تولید شده از خودرو‌های الکتریکی را کاهش می‌دهد. شرکت فولاد هیوندای (HSC) که قبلا با نام شرکت آهن و فولاد هیوندای شناخته می‌شد، یک شرکت فولادسازی و عضوی از گروه هیوندای موتورز است که دفتر مرکزی آن در اینچئون و سئول، کره جنوبی قرار دارد. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند که از آن جمله می‌توان به تیر‌های مقطع H، ریل و میلگرد‌های تقویت‌کننده، کویل نورد گرم، فولاد و ورق‌های نورد سرد ضدزنگ و ورق‌های فولادی مورد استفاده در صنایع خودرو اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب‌سایت خبری کره هرالد، این فناوری فولادسازی، به طور مشترک با همکاری گروه هیوندای موتور و شرکت وابسته به آن، کیا، توسعه یافته و به عنوان یک فناوری عالی جدید (NET) توسط وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی مورد تایید واقع شده است. NET به فناوری تایید شده توسط دولت کره اطلاق می‌شود که جدید یا نوآورانه است و تاثیر اقتصادی و تکنولوژیکی زیادی دارد.

این شرکت در این خصوص اظهار کرده که این ورق‌های کاهنده صدا که از فولاد آلیاژی ساخته شده‌اند، مدیریت حرارتی باتری‌های خودرو را تا ۴۸ درصد در مقایسه با سایر فولاد‌ها افزایش می‌دهند و صدای تعویض دنده را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. همچنین دوام آن نیز تا بیش از دو برابر افزایش می‌یابد. گفته می‌شود این فولاد آلیاژی برای اولین بار در خودروی الکتریکی کیا، EV ۶ GT، که قرار است امسال روانه بازار شود، استفاده خواهد شد.

در میان روند رو به رشد حرکت به سمت انتشار کربن صفر خالص، بازار خودرو‌های برقی به سرعت در حال گسترش هستند و فناوری قطعات موتور خودرو‌های برقی نیز به همین ترتیب به سرعت به پیش می‌روند. خودرو‌های برقی به علت استفاده از باتری وزن بسیار بالایی دارند که همین مساله باعث می‌شود عملکرد آن‌ها در زمینه برد حرکتی به پای خودرو‌های احتراق داخلی بنزین و دیزل‌سوز نرسد. در نتیجه خودروسازان مجبور به گرفتن یک رژیم سفت و سخت برای این دست از محصولات هستند تا وزن آن‌ها را تا جای ممکن کاهش دهند. شرکت هیوندای استیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با فولاد آلیاژی توسعه‌یافته جدید، ما به دنبال کسب یک مزیت رقابتی در بازار قطعات خودرو‌های الکتریکی هستیم.

هیوندای استیل پس از شرکت Nucor، ایالات‌متحده، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در کوره‌های قوس الکتریک (EAF) در جهان است. این شرکت ۶ کارخانه در اینچئون، به‌علاوه سایت‌هایی را در Dangjin (سه کوره بلند، واحد کویل نورد گرم، واحد نورد سرد و تولید ورق)، پوهانگ (EAF)، سونچئون (واحد نورد سرد)، اولسان (واحد نورد لوله) و در استان چونگدو چین اداره می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده