تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۶۲۷۸۱
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
زنگ خطر در بازار فولاد ترکیه؛

افزایش رزرو قراضه فولادی دریایی در پی تشدید روند نزولی قیمت‌ها

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، در پی تداوم روند نزولی قیمت فولاد در بازار‌های جهانی، قیمت واردات قراضه فولادی دریایی ترکیه نیز همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد.

کوتاه از معاملات قراضه فولادی دریایی ترکیه

به گزارش می‌متالز، یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون در حال رزرو محموله قراضه بریتانیایی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) به قیمت ۳۸۰ دلار در هر تن cfr می‌باشد، اما حجم محموله تا زمان انتشار خبر مشخص نیست.

در پایان هفته گذشته یک کارخانه فولاد در منطقه ازمیر محموله اروپایی متشکل از ۳۳۰۰۰ تن قراضه ذوب سنگین ۱&۲ (۸۰:۲۰) را به قیمت ۳۹۰ دلار در هر تن و ۷۰۰۰ تن ورق و فولاد‌های ساختمانی (P&S) را به قیمت ۴۰۵ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

در همین حال، بر اساس اعلام فعالان بازار قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) با مبدا اروپا معمولاً ارزان‌تر از مواد اولیه بریتانیا است. در نتیجه موارد مطرح شده می‌توان گفت که، شاخص‌های روزانه قراضه در ابتدای هفته به کاهش خود ادامه دادند.

ارزیابی شاخص روزانه قیمت قراضه فولادی ترکیه

به نقل از متال بولتن، در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط)، مبدا اروپای شمالی، ۳۷۴.۸۰ دلار در هر تن cfr ترکیه محاسبه شد که در مقایسه با شاخص روز جمعه ۱۳.۹۳ دلار در هر تن کاهش داشت.

همچنین، شاخص روزانه متناظر برای قراضه فولادی، HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ ترکیبی) مبدا ایالات متحده، در همان روز ۳۸۶.۰۴ دلار در هر تن cfr ترکیه محاسبه شد که با کاهش ۱۳.۹۳ دلاری در هر تن همراه بود. باید گفت پریمیوم برای مواد با مبدا ایالات متحده بیش از پریمیوم قراضه اروپایی یعنی ۱۱.۲۴ دلار در هر تن بوده است.

تقاضای ترکیه برای قراضه دریایی اخیراً به دلیل فروش کم فولاد محدود شده و کارخانه‌ها بیلت روسی را بر قراضه ترجیح می‌دهند که این امر فشار نزولی بر قیمت‌ها وارد کرده است.

در همین حال، ترکیه بزرگترین وارد کننده قراضه در جهان است و بنابراین کمبود تقاضای ترکیه منجر به افزایش عرضه و حمایت بیشتر از کاهش قیمت خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده