تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۶۴۲۵۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

خودداری کارخانه‌های ترکیه از رزرو قراضه فولادی وارداتی

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که با توجه به کاهش قیمت فولاد نهایی و کاهش فروش محصولات فولادی، کارخانه‌های ترکیه از رزرو قراضه فولادی دریایی وارداتی اجتناب کردند.

بازار قراضه فولادی وارداتی ترکیه

به گزارش می‌متالز، در طول هفته منتهی به روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) فولادسازان ترکیه از فعالیت در بازار واردات قراضه فولادی دریایی خودداری کردند که عمدتاً به دلیل تداوم فروش ضعیف و کاهش قیمت فولاد نهایی بود.

فعالان بازار اعلام کردند دو معامله برای قراضه فولادی دریایی وارداتی ترکیه در پایان هفته گذشته ثبت شد که منجر به کاهش ۲۲.۴۰ دلاری شاخص روزانه قراضه فولادی گردید.

در ۱۶ ژوئن، یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه اسکندرون یک محموله از ایالات متحده را که شامل ۱۸۰۰۰ تن قراضه فولادی ذوب سنگین نوع ۱&۲ (۹۰:۱۰) بود به قیمت ۳۶۸ دلار در هر تن رزرو کرد. این کارخانه همچنین ۵۰۰۰ تن قراضه فولادی خرد شده و ۲۰۰۰ تن قراضه فولادی نوع bonus را به قیمت ۳۸۶ دلار به ازای هر تن cfr رزرو کرد.

بررسی‌ها نشان داد در ۱۵ ژوئن، یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه مرمره یک محموله شامل قراضه فولادی نوع HMS ۱&۲ (۹۰:۱۰) از ایالات متحده را به قیمت ۳۷۳ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

متال بولتن اعلام کرد که این‌ها تنها معاملات انجام شده در هفته منتهی به روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) بودند در نتیجه باعث شد اکثر کارخانه‌های مستقر در ترکیه میزان خرید مواد خام خود را کاهش دهند.

بازار بیلت فولادی وارداتی ترکیه

معامله گران اعلام کردند که به دلیل کاهش گزینه‌های صادراتی روسیه از زمان اعمال تحریم‌های بین المللی پس از تهاجم بی دلیل ولادیمیر پوتین به اوکراین، شمش فولادی ارزان قیمت از کارخانه‌های روسیه در دسترس ترکیه قرار گرفت. در نتیجه این امر فولادسازان ترکیه را از خرید قراضه فولادی منصرف کرد.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) گزارش دادند جدیدترین پیشنهادات شنیده شده برای بیلت فولادی از طرف تامین کنندگان مستقر در روسیه در محدوده ۵۷۵ تا ۵۷۷ دلار در هر تن در ترکیه بود.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت بیلت فولادی وارداتی ترکیه در روز پنجشنبه (۱۶ ژوئن) در محدوده ۵۸۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۶۱۰ تا ۶۲۵ دلار در هر تن بود افت کرده است.

فعالان بازار گزارش دادند به دلیل عدم انجام معاملات جدید، شاخص‌های روزانه قراضه فولادی در فست مارکت در روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) بدون تغییر باقی مانده است.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط) با مبدا اروپای شمالی در روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) در محدوده ۳۵۲.۴۰ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز دوشنبه بدون تغییر بوده است.

همچنین طبق ارزیابی روزانه متال بولتن، شاخص قراضه فولادی نوع HMS ۱&۲ (مخلوط ۸۰:۲۰) وارداتی با مبدا ایالات متحده در روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) در محدوده ۳۶۳.۶۴ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ثابت بود.

این قیمت‌ها باعث شد پرمیوم قراضه فولادی با مبدا ایالات متحده ۱۱.۲۴ دلار در هر تن بیش از قراضه فولادی با مبدا اروپا باشد.

میانگین قیمت قراضه فولادی در ماه‌های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت قراضه فولادی وارداتی به ترکیه با مبدا ایالات متحده در ماه مارس برابر ۶۲۷.۴۸، در ماه آوریل برابر ۶۰۲.۸۹ و در ماه می‌برابر ۴۶۵ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) به ۳۶۳.۶۴ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

میانگین قیمت قراضه فولادی وارداتی به ترکیه با مبدا اروپای شمالی در ماه مارس برابر ۶۲۰.۸۶، در ماه آوریل برابر ۵۹۹.۲۰ و در ماه می‌برابر ۴۵۲ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز سه شنبه (۲۱ ژوئن) به ۳۵۲.۴۰ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده