تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۶۴۰۸۲
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در ماه می‌رقم خورد؛

واردات قراضه فولادی چین بیش از ۱۱ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - بر اساس آخرین آمار مقامات گمرکی کشور چین در روز سه شنبه ۲۱ ژوئن، واردات قراضه فولادی چین، در ماه می‌و بدون احتساب ضایعات فولاد ضد زنگ، در مجموع به ۲۲۷۱۴ تن رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱.۴۲ درصد افزایش داشت.

بررسی بازار واردات قراضه فولادی چین

به گزارش می‌متالز، محموله‌های ماه می‌عمدتا واردات قراضه فولاد آلیاژی بود، در حالی که واردات ضایعات فولاد کربنی کمی وجود داشت.

این تناژ سالانه نسبت به سال گذشته به میزان ۷۹.۶۱ درصد کاهش یافت.

از کل محموله قراضه ها، ۱۳۵۲۹ تن قراضه فولادی آلیاژی ضد زنگ بود، در حالی که قراضه فولادی کربن معمولی تنها ۸۸۴۲ تن بود که حتی کمتر از ۱۱۹۸۱ تن در آوریل بود. داده‌ها نشان می‌دهد که ۳۴۴ تن باقیمانده ضایعات چدن بود.

یک تحلیلگر صنعت فولاد گفت: در ماه آوریل، قیمت‌های قراضه فولادی در خارج از کشور افزایش یافت و به طور متوسط ​​حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ یوان (۷۵ تا ۹۰ دلار) در هر تن بالاتر از قیمت‌های داخلی فولاد چین بود. این اتفاق فرصت کمی برای واردات باقی گذاشت، بنابراین من تعجب نمی‌کنم که حجم واردات [قراضه فولاد کربنی رایج]در ماه گذشته کم بود.

وی در ادامه افزود: ورود قراضه ماه می‌عمدتاً برای اجرای قرارداد‌های امضا شده در آوریل بود.

رقم مقایسه برای واردات در ماه می ۲۰۲۱ بالا بود، زیرا واردات قراضه چین در آن ماه در بالاترین میزان خود قرار داشت. منبع خبری خاطرنشان کرد که این کشور به تازگی اجازه واردات ضایعات فولادی را پس از توقف آن در ابتدای همان سال آغاز کرده بود.

این تحلیلگر انتظار داشت که پس از چند معامله واردات در ماه می، افزایش قابل توجهی در حجم واردات این ماه افزایش یابد، اما او معتقد بود که حجم واردات در مقایسه با ارقامی که قبل از سال ۲۰۱۸ مشاهده شد، پایین خواهد ماند، درست مثل زمانی که چین ضایعات فولاد را به عنوان “ضایعات خارجی” فهرست کرد و شروع به ممنوعیت تدریجی چنین وارداتی کرد.

این تحلیلگر صنعت فولاد در ادامه افزود: این اتفاق به این دلیل است که «انواع مواد اصلی هنوز اجازه ورود ندارند» و کنترل‌های گمرکی روی کیفیت واردات قراضه «بسیار سخت‌گیرانه» بود.

در مورد مبدأ واردات ماه می، ژاپن با صادرات ۱۷۱۶۱ تن به چین (۷۵.۵۵ درصد از کل)، پس از آن کره جنوبی (۱۳.۲۲ درصد)، تایلند (۲.۵۱ درصد) و میانمار و کانادا (هر دو) با ۲.۳۲ درصد، برجسته‌ترین فروشندگان قراضه باقی ماندند.

طی ژانویه تا می، واردات قراضه فولادی چین، بدون احتساب ضایعات فولادی ضد زنگ، در مجموع به ۸۶۲۱۱ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱.۰۴ درصد کاهش داشت.

به گفته منابع بازار داخلی، تا کنون امسال، تقاضای کارخانه‌های فولاد چینی برای خوراک به طور کلی کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده است، زیرا کارخانه‌ها قصد افزایش قابل توجهی از تولید را در زمان سود ناچیز نداشتند.

در ماه می، واردات قراضه فولاد ضد زنگ چین به ۷۰۵۷ تن رسید که مجموع واردات در ماه‌های ژانویه تا می‌را به ۱۹۲۷۶ تن رساند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده