تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۲۷۹۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رستم قاسمی از وعده‌ی دولت برگشت

‌می‌متالز - به گفته وزیر راه‌وشهرسازی تاکنون بالغ بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند. کار پالایش بیش از یک میلیون نفر از این متقاضیان نیز انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، وزیر راه‌وشهرسازی روز پنجشنبه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن بهارستان و کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ۲ هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان گفت: تا پایان کار دولت سیزدهم باید ۲ میلیون مسکن ساخته و به بهره‌برداری برسد.

صحبت‌های وزیر نشان می‌دهد دولت وعده پیشین خود را در ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان کار دولت عملی نخواهد کرد.


بیت‌الله ستاریان، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصاد مسکن سال قبل از چرایی عملی نشدن این وعده صحبت کرده بود. برای آگاهی از این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.


رستم قاسمی اظهار کرد: مقدمات مالی و پشتیبانی ساخت چهار میلیون واحد مسکن و زمین برای ساخت فراهم شده است.

قاسمی به تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر اشراره کرد و گفت: تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر در این است که در این طرح زمین ۹۹ ساله باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، در صورتی که در مسکن مهر این تعهد نبود.

قاسمی با اشاره به تعیین سهم هر استان در طرح نهضت ملی مسکن و ثبت آن در سامانه، افزود: بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که تا شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.

شرکت بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد زمین برای ساخت مسکن ملی آماده برگزاری است، گفت: مشکل ما در اصفهان برای اجرایی کردن نهضت ملی مسکن زمین بود که امروزه این مشکل رفع شده است.

رستم قاسمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن ملی، گفت: بخشی از مسکن به صورت خود مالکی ساخته می‌شود یعنی تحویل زمین از سوی دولت و ساخت خانه توسط مالک با تخصیص وام و مدت زمان تعیین شده انجام بگیرد.

قاسمی گغت: در بخشی از طرح نهضت ملی مسکن شاهد حضور بخش خصوصی و به‌صورت خودمالکی هستیم که حدود ۲۰۰ هزار واحد در کشور به این صورت ساخته می‌شود.

در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید فولادشهر ۲ هزار واحد، نجف‌آباد ۵۰۰ واحد، قمصر ۲۱۶ واحد، شهرضا ۱۰۰ واحد، خمینی شهر هزار واحد ساخته خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی امروز به همراه گروهی از وزیران کابینه دولت و رییس جمهور برای انجام بیست و پنجمین سفراستانی هیات دولت به اصفهان سفر کرده است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده