تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۶۹۱۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بخشی از واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید کشور هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید کشور گفت: در گام نخست اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید فعال است که بخشی از واحد‌های یک طبقه هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا جعفری روز پنجشنبه در بازدید از شهر جدید عالیشهر، بیان کرد: به دنبال وعده رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به شرکت عمران شهر‌های جدید و دیگر دستگاه‌های مرتبط تکلیف شده است تا با شناسایی و حل مشکلات، واحد‌های مسکونی گام نخست با سرعت قابل توجهی پیش برود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق مشکل محدودیت زمین وجود دارد، اما این مساله در شهر جدید عالیشهر بوشهر وجود ندارد و باید در بخش عملیات اجرایی هماهنگی‌هایی صورت گیرد که امروز در نشست شورای اداری این شهر پیگیری می‌شود.

جعفری افزود: مسائل مربوط به پیمانکاری و بانکی، قرارداد‌های مشارکتی و تک سندی کردن اراضی بخشی از مسائلی است که حل آن در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور حتم تلاش می‌شود تا سهمیه‌ای از واحد‌های نهضت ملی مسکن در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و بخشی از واحد‌های مسکونی مناطقی که واحد‌های یک طبقه اجرایی شده در این زمان تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر واحد‌های مسکونی گام نخست نهضت ملی مسکن، برخی از پروژه‌های مسکونی متوقف و نیمه کاره نیز در کشور وجود دارد که فاقد متقاض بوده و در این دوره که ثبت نام متقاضیان صورت گرفت، سرعت بخشی به آن‌ها در دستور کار جدی قرار گرفته تا شاهد افتتاح آن‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید کشور درباره تعهد سنواتی این شرکت برای تکمیل واحد‌های مسکونی طرح مسکن مهر، گفت: در شهر‌های جدید حدود ۶۰ هزار واحد باقیمانده داریم که هنوز تحویل داده نشده و حدود ۲۰ هزار واحد نیز تحویل شده، اما مراحل و امکان بهره بردای آن برای گیرنده فراهم نبوده است.

جعفری گفت: بخش عمده‌ای از این واحد‌های مسکن مهر امسال تحویل می‌شود و مابقی در تابستان آینده به اتمام می‌رسد.

بهره‌برداری از بیمارستان محلی عالیشهر در هفته دولت

وی ادامه داد: بیمارستان محلی و مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید سلیمانی عالیشهر اکنون یک سال است که متوقف مانده و تصمیم گرفته شد تا با ایجاد ظرفیت تهاتر برای پرداخت مطالبات پیمانکار، تکمیل آن سرعت گیرد و تحویل بهره‌بردار که دانشگاه علوم پزشکی ایران است، شود.

جعفری افزود: در همکاری که با دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌شود تا تکمیل عمرانی و تجهیز این مجموعه درمانی سرعت گیرد و هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

جعفری گفت: در این سفر به استان بوشهر، پروژه‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، ورزشی و درمانی شهر جدید عالیشهر مورد بازدید قرار گرفت که با توجه به فرصت‌های خوبی که در اختیار این شهر است، قابلیت توسعه خدمات در راستای ایجاد یک فضای سکونت مناسب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید کشور افزود: استخر احداث شده در عالیشهر مجموعه مجهز و خوبی است و هدف ما این است که عموم جوانان این شهر از آن استفاده کنند.

وی توضیح داد: اگر آموزش و پرورش که اکنون این مجموعه را در اختیار دارد برای بهره برداری و هزینه نگهداشت آن مشکل داشته باشند، شرکت عمران شهر جدید، این پروژه را تحویل می‌گیرد و با استفاده از یارانه فرهنگی نسبت به نگهداشت آن اقدام می‌کند و در آن صورت هزینه استفاده از این مجموعه برای جوانان عالیشهر کاهش می‌یابد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده