تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۶۲۸۳۵
سرویس خبر : انرژی

گروه ۷ برای انرژی روسیه سقف قیمت تعیین می‌کند

‌می‌متالز - سران گروه ۷ به‌دنبال راهی برای کاهش درآمد نفتی پوتین، قصد دارند در اجلاس ماه آینده خود در مورد پیشنهاد اعمال سقف قیمت بر واردات انرژی از روسیه گفتگو کنند.

به گزارش می‌متالز، سران هفت‌کشور صنعتی دنیا در اجلاس ماه آینده خود در مورد پیشنهاد اعمال سقف قیمت بر واردات انرژی از روسیه گفتگو خواهند کرد.

رهبران گروه ۷ که از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل‌شده، بین ۲۶ و ۲۸ ماه جاری در آلمان دیدار خواهند داشت.

در این دیدار قرار است در مورد سقف قیمت برای واردات انرژی از روسیه گفتگو شود، اما هنوز مشخص نیست این مساله دستورکار این اجلاس را تشکیل دهد.

گروه ۷ ماه گذشته متعهد شد خرید نفت روسیه را به‌خاطر حمله این کشور به اوکراین کاملاً متوقف کند، اما مشخص نشد این اقدام چگونه و چه زمانی صورت می‌گیرد. از زمان آخرین اجلاس گروه ۷، اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه اعمال کرده و واردات نفت دریایی این کشور را متوقف کرده‌است که طی ۸ ماه آینده اجرایی خواهد شد.

علی‌رغم تمام این تحریم‌ها، درآمد فروش نفت و گاز روسیه به خاطر افزایش قیمت انرژی بسیار بالا رفته‌است؛ بنابراین سران گروه ۷ به‌دنبال راهی برای کاهش درآمد نفتی پوتین هستند. فروش نفت بخش مهمی از درآمد دولت روسیه را تشکیل می‌دهد.

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا یکی از طرفداران اعمال سقف قیمت بر واردات انرژی روسیه است، اما سایر کشور‌ها نگرانند این اقدام بازار‌های نفت را مختل کرده و باعث اقدامات تلافی‌جویانه روسیه شود.

روسیه در این هفته جریان گاز طبیعی به آلمان، ایتالیا، فرانسه و سایر کشور‌های اروپایی را کاهش داد. این اتفاق درست در زمانی افتاد که سران این سه کشور دیدار مشترکی از کیف داشتند و با رئیس‌جمهور اوکراین ملاقات کردند.

مسکو اعلام کرده کاهش ارسال گاز به اروپا به‌خاطر تاخیر در تحویل توربین‌های گازی بوده که برای تعمیر به شرکت زیمنس در کانادا تحویل داده‌شده بود. اما سران اروپا این ادعا را دروغ دانسته و آن را یک اقدام سیاسی از طرف کرملین می‌دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده