تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۶۲۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلوگیری از قاچاق کالا با اجرای طرح‌های اقدام محور نظارت درسطح عرضه کالا در استان بوشهر

جلوگیری از قاچاق کالا با اجرای طرح‌های اقدام محور نظارت درسطح عرضه کالا در استان بوشهر
‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای طرح گشت مشترک بازرسی در سطح عرضه با اولویت کالا‌های لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی وپوشاک به منظور جلوگیری از قاچاق کالا در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش می‌متالز، ابوالقاسم محمد زاده در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بمنظور هماهنگی اجرای برنامه‌های مربوطه با حضور دستگاه‌های اجرایی استان افزود: پیرو ابلاغ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت، اهمیت این طرح با توجه به موقعیت جغرافیائی و مرزی بودن استان به جهت ورود کالا‌ها از طریق گمرک و ته لنجی ابتدا دوره آموزشی صنوف مرتبط با موضع را با هدف اطلاع رسانی و اقناع سازی و هم افزایی مدنظر قرارگرفته است.

محمد زاده با اشاره به اجرای طرح‌های اقدام محور نظارتی در سطح عرضه کالا‌ها عنوان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت اطلاعات کلیه کالا‌ها به منظور تعیین شناسه کالا و گرفتن کد رهگیری الزامی است.

در ادامه جلسه سید عبدالله نژادحسینیان به عنوان نماینده وزارت صمت در حوزه قاچاق کالا وارزاستان اظهار داشت: در مرحله اول اطلاع رسانی و تذکرات صنوف جهت دستیابی به ثبات و آرامش در بازار ضروری است.

نژاد حسینیان افزود: با توجه به برگزاری جلسه هفتگی ویدئو کنفرانس که باحضور وزیرصمت، معاون و مدیران استان‌ها و مسوولین مرتبط از سوی مرکز لذا تشکیل جلسات مکرر و گشت‌های مشترک سطح بازار مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان در ادامه عنوان کرد: دقت نظر بیشتر گمرکات استان برای ورود کالا و ساماندهی کالا‌های ملوانی وارد کنندگان و همچنین دقت اداره کل استاندارد برای نظارت بر کیفیت کالا و همکاری سایر اعضاء جهت تعامل و همکاری اقدامات قانونی ودیگر برنامه‌ها از انتظارات کارگروه قاچاق کالا و ارز می‌باشد.

وی در پایان اعلام کرد: مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ مستقردر اداره کل صمت استان آماده دریافت انواع گزارشات مردمی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده