تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۲۹۲۲
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون عمران مجلس:

محدودیت برق صنایع نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هماهنگی دولت و بخش خصوصی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و در صحبت‌هایی که با فعالان صنعت سیمان و فولاد به عنوان دو مشترک عمده داشتم از شرایط فعلی ابراز رضایت داشتند.

به گزارش می‌متالز، «اقبال شاکری» چهارشنبه با اشاره به آمار شبکه برق کشور در مواجه با فصل گرم افزود: به دلیل مشکلات گسترده ایجاد شده توسط دولت قبل و ترک فعل انجام شده با وجود اسناد بالادستی، ساخت ۶ هزار مگاوات نیروگاه در یک سال توسط دولت سیزدهم هدف گرفته شد تا مشکلات به حداقل برسد.

وی با تاکید بر اینکه میزان محدودیت مصرف برق در صنایع و بخش کشاورزی کاهش داشته است، گفت: میزان محدودیت مشترکان در شهرک‌های صنعتی نسبت به سال گذشته ۸۳.۴ درصد کاهش داشته و در صورتی که فعالان صنعتی در این شهرک‌ها نسبت به تغییر شیفت اقدام کنند، تاثیر محدودیت به صفر می‌رسد.

شاکری ادامه‌داد: هماهنگی دولت و بخش خصوصی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و ما در گفت‌وگویی که با فعالان صنعت سیمان و فولاد به عنوان دو مشترک عمده داشتم، از شرایط فعلی ابراز رضایت داشتند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در تشریح جزئیات آماری شبکه برق کشور، خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته میزان مصرف برق یک شرکت بزرگ صنعتی در لحظاتی به طور کامل قطع شد، اما در سال جاری فقط با ۲۵ درصد مدیریت مصرف برق آن هم طی یک ماه شرایط مناسب به حساب می‌آید.

وی گفت: با هماهنگی وزارت نیرو و انجمن سیمان، مشکلی در عرضه این کالا به بازار نیست و قیمت سیمان متعادل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده