تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۶۳۰۳۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو شورای شهر خبر داد:

تشکیل کمیته‌ای برای ارزیابی خطر و ایمن کردن ساختمان‌در تهران/ ساختمان آلومینیوم ناایمن است

‌می‌متالز - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته‌ای برای ارزیابی خطر و کاهش خطرپذیری و ایمن کردن ساختمان‌ها در تمام مناطق شهر تشکیل شده است که ابلاغ مصوبات ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر را برعهده دارد و در صورت انجام نشدن موارد توصیه شده به مالک، اقداماتی لازم و معرفی به مراجع قضایی انجام خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، احمد صادقی در خصوص ضرورت آگاهی‌رسانی به شهروندان و انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن شهر، اظهار کرد: حق شهروندان است که اطلاعات لازم برای زندگی بهتر را در اختیار داشته باشند، انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن به این علت است که مردم مطلع باشند در کدام مناطق رفت‌وآمد و در کدام ناحیه مسکن خریداری کنند، همچنین افراد باید برای سرمایه‌گذاری، حفظ ایمنی، جان و مال باید آگاهی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و سایر ارگان‌های ذی‌ربط باید تلاش کنند ساختمان ناایمن نداشته باشیم و ساخت‌وساز‌ها بر اساس ضوابط انجام شود تا دخل و تصرفی پس از پایان کار اتفاق نیفتد که ساختمان را ناایمن کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان‌های ناایمن خطرات جانی و مالی بسیاری را برای شهر و شهروندان به همراه دارد، بنابراین باید تلاش کنیم تا این معضل وجود نداشته باشد تا امنیت جانی و مالی شهروندان تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: لیستی که از ساختمان‌های تهران منتشر شده غیررسمی و غیرمستند است، تمام مالکان می‌توانند با ورود به سایت شهرسازی اطلاعات ملک از قبیل پایداری ساختمان، فرسودگی و اینکه با چه سازه‌ای ساخته شده را مشاهده کنند.

صادقی با بیان اینکه لازم است اطلاعات لازم در خصوص ساختمان‌های عمومی به شهروندان داده شود، گفت: در راستای ایمن‌سازی تذکر‌های لازم به مدیران ساختمان‌های عمومی و خصوصی داده شده و پیگیری‌های لازم نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در حال انجام است، اگر سایت قابل استنادی وجود داشت، بر اساس اطلاعات موجود در آن می‌توانستیم ساختمان‌های ناایمن و ایمن‌سازی شده را شناسایی کنیم، اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد و مالکان ساختمان‌های ناایمن باید هر چه سریع‌تر اقدام به ایمن‌سازی کنند یا اگر در حال ساخت مجموعه‌ای هستند باید از ابتدا تمام اصول را رعایت کنند، مدیریت شهری نیز در حیطه وظایف خود به دنبال تحقق این موضوع است.

وی با بیان اینکه ساختمان آلومینیوم یکی ازساختمان‌های ناایمن پایتخت است، تصریح کرد: کمیته‌ای برای ارزیابی خطر و کاهش خطرپذیری و ایمن کردن ساختمان‌ها در تمام مناطق شهر تهران تشکیل شده است که ابلاغ مصوبات ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر را برعهده دارد و در صورت انجام نشدن موارد توصیه شده به مالک، اقداماتی مانند بنر اطلاعیه پرخطر بودن ساختمان در جوار بنا نصب می‌شود و سپس پرونده ساختمان را به مراجع قضائی ارسال خواهیم کرد.

عناوین برگزیده