تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۶۴۴۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

یک شهر و شهرک جدید در غرب تهران تشکیل می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب کلیات تشکیل یک شهر و شهرک جدید در غرب این استان خبر داد و گفت: اراضی ۹۲ هکتاری پاکدشت نیز تعیین تکلیف نهایی شد.

به گزارش می‌متالز، حسین جنتی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه امور زیربنایی استان تهران خبر داد و گفت: در این جلسه با کلیات تشکیل یک شهر و یک شهرک جدید در غرب استان تهران موافقت شد، که این مصوبه با کسب اجازه از وزیر راه و شهرسازی به جهت تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان نهایی در کارگروه مطرح و مصوب شده است.

وی گفت: پس از طی مراحل و فرآیند‌های قانونی این مصوبه نهایی شده و به اطلاع شهروندان استان تهران خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از تصویب طرح هادی سه روستا حسین آباد، علی آباد و چیچکلو از توابع اسلامشهر خبر داد و افزود: طرح جامع شهر اندیشه نیز مصوب و به شورایعالی ارسال شد.

جنتی خاطرنشان کرد: خبر خوب دیگر ما تعیین تکلیف نهایی اراضی ۹۲ هکتاری پاکدشت در جلسه امروز و ارسال آن برای شورایعالی شهرسازی و معماری و تصویب حریم طرح جامع شهر پردیس است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: در این جلسه همچنین موارد مربوط به خارج از حریم ارسالی از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌های تهران، رباط کریم، ری، دماوند، شهریار، فیروزکوه، اسلامشهر و ورامین نیز مصوب شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده