تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۳۲۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی فولاد اقلید

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی فولاد اقلید، گفت: در تلاشیم اجرای پروژه با استفاده از توان داخلی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس در مراسم مراسم عقد قرارداد احداث واحد احیا مستقیم فولاد اقلید به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال اظهار داشت: سرمایه‌گذاری مورد نیاز پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم حدود ۱۲۷ میلیون یورو است که با احتساب امکانات زیربنایی، ساخت نیروگاه و ... نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو تمام می‌شود.

«رضا شریفی» خاطرنشان کرد: شرکت فولاد اقلید پارس سه سهامدار اصلی شامل توسعه فلزات با ۵۱ درصد سهم، چادرملو با ۳۰ درصد و ایریتک با ۲۰ درصد سهم دارد که با توان مالی شرکت توسعه فلزات و فاینانس‌هایی که در کشور‌های اروپایی انجام داده، هیچ مشکلی برای تامین مالی آن وجود ندارد.

وی بیان‌داشت: همه تلاش ما این است که در این پروژه از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی استفاده کنیم و در این زمینه یکی از کمپروسور‌های مورد نیاز پروژه از محصولات بومی خواهد بود که به یک‌سوم قیمت مشابه خارجی تمام شده است.

شریفی گفت: در آینده و در فاز توسعه‌ای، احداث یک مدول ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی در همین مجموعه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم از اجرای این پروژه پیش بینی می‌شود و در طرح‌های مشابه به ازای هر یک نفر اشتغال مستقیم، ۲۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود که برای شهرستان اقلی رقم بالایی خواهد بود

منبع: عصر اقتصاد

عناوین برگزیده