تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۳۳۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم به همت شرکت فولادین ذوب آمل صورت گرفت:

اهدای ۷ میلیارد ریال جوائز نقدی به ۱۱۵ نفر از حافظین قرآن کریم

‌می‌متالز - به همت شرکت فولادین ذوب آمل و با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حسین حسین زاده برسمنانی» امام جمعه امامزاده عبدالله بخش لاریجان آمل از ۱۱۵ حافظ قرآن کریم با اهدای هدایای نقدی به ارزش ۷ میلیارد ریال معادل ۷۰۰ میلیون تومان تقدیر بعمل آمده است.

به گزارش می‌متالز، درآیین اختتامیه هشتمین همایش تجلیل ازحافظان قرآن کریم به همت شرکت فولادین ذوب آمل از ۱۱۵ حافظ قرآن کریم با اهدای هدایای نقدی به ارزش ۷ میلیارد ریال معادل ۷۰۰ میلیون تومان به شرح ۳ نفر بالغ ۵۰ میلیون تومان، ۲ نفر بالغ ۳۰ میلیون تومان، ۱۰ نفر بالغ ۲۰ میلیون تومان، ۷ نفر بالغ ۱۰ میلیون تومان، ۹۳ نفر هدیه ۱ تا ۱۰ میلیون تومان، تقدیر بعمل آمد.

شرکت دانش بنیان فولادین ذوب آمل از مجموعه‌های بسیار توانمند در حوزه تولید قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی در کشور می‌باشد که نقش بسزایی در خودکفایی این نوع محصول داشته است. این شرکت علاوه بر اشتغالزایی و کارآفرینی در حوزه‌های متعدد مسوولیت‌های اجتماعی از جمله صیانت از محیط زیست، تعلیم و تربیت، خدمات درمانی و بهداشتی، امور خیریه، ترویج فرهنگ قرآنی و ...، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

این شرکت در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فعالیت فرهنگی و پیوست فرهنگی در مسایل اقتصادی و تولیدی، در سال‌های اخیر علاوه بر برگزاری مراسمات متعدد فرهنگی از جمله تجلیل از زحمتکشان جامعه از جمله آتش نشانان، پرستاران، معلمین و ...، اقدام به ترویج فرهنگ حفظ قرآن و ایجاد انگیزه در این زمینه از طریق برگزاری مراسمات متعدد و اهداء هدیه نموده است.

برگزاری هشتمین همایش تجلیل از حافظان و مانوسان قرآن کریم یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه مسوولیت اجتماعی این شرکت می‌باشد که در آن از ۱۱۵ نفر از حافظان قرآن کریم همراه با خانواده‌های محترمشان به نحو شایسته و بی سابقه‌ای تقدیر گردید.

در این مراسم که با حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی از جمله مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل، امام جمعه معزز شهر امامزاده عبدا...، معاون مدیر کل تبلیغات اسلامی و مسوول دارالقرآن استان، ریاست و اعضاء شورای شهر آمل، اعضاء شورای شهر امامزاده عبدا...، سبزپوشان نیروی انتظامی و... و همچنین چهره‌های قرآنی و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس برگزار گردید از ۱۱۵ حافظ قرآن کریم با اهداء هدیه بالغ بر
۷ میلیارد ریال تجلیل بعمل آمد.

قدم‌های ارزشمند شرکت فولادین ذوب آمل در تحقق پیوست فرهنگی ومنویات رهبری

حجت الاسلام و المسلمین «حسین حسین زاده برسمنانی» هم درسخنرانی خود در این همایش گفت: مدیریت شرکت فولادین ذوب آمل درسال‌های اخیر از جان، مال و آبروی خود در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی مایه گذاشتند که درچند سال اخیردر جهت رشد وپرورش قرآن آموزان، اقدام‌های ارزشمندی ازسوی این شرکت داشتند.

امام جمعه شهرامامزاده عبدالله بخش لاریجان آمل افزود: از حاج حبیب الله اردشیر مدیریت شرکت فــذا علاوه بر یک کارآفرین و تولید کننده که برای ۱۳۰۰ نفر در سنگر تولید ایجاد اشتغال نمودند بایستی به عنوان یکی ازخیرین و مروجین و مشوقین حافظان قرآن کریم، تقدیر نمود.

وی در ادامه اظهار کرد: این شرکت تولیدی علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای حمایت از ورزشکاران مستعد و قهرمانان ملی و بین المللی اقدام به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب آمل با هدف استعداد یابی در رشته‌های کشتی و وزنه برداری نمود که علاوه بر حضور در مسابقات مرتبط از جمله لیگ برتر سال ۱۴۰۰ که باعث برافراشته شدن نام شهرستان آمل و مازندران پس از سال‌ها در کشتی و وزنه برداری گردید، موجب تشویق جوانان و نوجوانان جهت حضور در عرصه ورزش گردید لذا این مجموعه با صداقت و پشتکار و اهتمام در برگزاری همایش تجلیل از حافظان قرآن درسطح بسیار بالا، در واقع مصداق بیانات مقام معظم رهبری می‌باشند که فرموده اند، مسایل اقتصادی و مسایل گوناگون مهم باید پیوست فرهنگی داشته باشند؛ معنای آن این است که یک حرکت اساسی که در زمینه اقتصاد، سیاست، سازندگی، فنآوری، تولید، پیشرفت علم می‌خواهیم انجام بدهیم، به فکر لوازم فرهنگی آن باشیم.

حجت الاسلام حسین زاده با تقدیر از عملکرد مدیریت شرکت فولادین ذوب آمل که درسال‌های اخیر درسطح شهرستان منشا خدمات بسیار ارزشمند و بزرگی بوده است، تصریح کرد، پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به حافظان یک جز تا ۳۰ جز کامل قرآن کریم از سوی شرکت تولیدی وصنعتی فولادین ذوب آمل در همایش تجلیل ازحافظان قرآنی را سندی پر افتخار و بی نظیراز اهتمام جدی این شرکت در ترویج فعالیت‌های فرهنگی درسطح شهرستان، استان و حتی کشور برای هشتمین سال متوالی بوده که به یادگار گذاشته است.

وی همچنین بیان کرد: همه‌ی سازمان‌ها و ادارات بایستی ضمن تلاش برای ترویج مسائل فرهنگی، از این شرکت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی حمایت نموده تا شاهد برگزاری نهمین همایش تجلیل از حافظین قرآن کریم توسط شرکت فولادین ذوب آمل در سطح استانی در سال ۱۴۰۲ باشیم و این همت مضاعف مسوولین شهری و استانی و کشوری را می‌طلبد.

رویکرد متعهدانه و ارزشمند شرکت فولادین ذوب آمل در ترویج فرهنگ قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین «اسماعیل رمضانی» دراین همایش، قرآن کریم را سفره الهی دانست وگفت: همه افرادی که ارادت به قرآن کریم دارند وسر این سفره می‌نشینند، ازاین ودیعه وعلم الهی بهره می‌برند.

معاون مدیر کل و مدیردارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی دینی و اسلامی نیاز جدی جامعه اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه ناهنجاری‌ها وبداخلاقی‌ها است، تصریح کرد: اینکه درکنار دستگاه‌های فرهنگی مسوول، واحد تولیدی وصنعتی فولادین ذوب آمل که در اشاعه مسوولیت‌های اجتماعی همیشه در خط مقدم بوده، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ و نشرآن درسطح این شهرستان با یک رویکرد متعهدانه ورود کرده بسیارارزشمند وشایسته تقدیر است و انصافاً این مراسم در سطح شهرستان و استان بی نظیر و در سطح ملی می‌باشد.

رقابت ۱۱۵ آملی درهمایش حافظان قرآن کریم شرکت فذا

حجت الاسلام و المسلمین «محمدصادق اصغری آملی» هم از برگزاری همایش حافظان قرآن کریم به میزبانی این شرکت گفت، دراین دوره تعداد ۱۱۵ نفراز دختران وپسران رده سنی کمتراز ۲۰ سال شهرستان آمل با فراخوان شرکت فـذا درماه مبارک رمضان در دانشگاه علمی ـ کاربردی فـذا در رشته حفظ قرآن کریم از یک تا ۳۰ جزء با هم به رقابت پرداختند.

دبیر همایش تجلیل ازحافظان قرآن کریم شرکت فولادین ذوب آمل افزود: خوشبختانه فعالان وحافظان قرآنی شهرستان در دوره هشتم این همایش، استقبال بسیارخوبی داشتند که انشاا... امیدواریم بزودی با تاسیس مرکز امور قرآنی درشرکت فولادین ذوب آمل شاهد تشکیل دبیرخانه دائمی قرآن و عترت در این شرکت و مرکز آموزشی وابسته به آن باشیم.

وی همچنین، به شرایط ویژه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی فـذا برای حافظین و قرآن پژوهان اشاره کرد و افزود: طبق شرایط و علاقمندی فردی متقاضیان از طریق ثبت نام در قسمت فرهنگی دانشگاه فـذا می‌توانند اقدام نمایند تا از امکانات بورسیه دانشگاه و اشتغال در شرکت فــذا همزمان با دوره تحصیلی، بهره‌مند شوند.

اهدای ۷ میلیارد ریال جوائز نقدی به ۱۱۵ نفر از حافظین قرآن کریم

اهدای ۷ میلیارد ریال جوائز نقدی به ۱۱۵ نفر از حافظین قرآن کریم

اهدای ۷ میلیارد ریال جوائز نقدی به ۱۱۵ نفر از حافظین قرآن کریم

اهدای ۷ میلیارد ریال جوائز نقدی به ۱۱۵ نفر از حافظین قرآن کریم

اهدای ۷ میلیارد ریال جوائز نقدی به ۱۱۵ نفر از حافظین قرآن کریم

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده