تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۶۳۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت:

تاثیر بالای خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی

‌می‌متالز - معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت:خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی و احتمالا بالاترین نرخ موجود، بسیار تاثیرگذار است و کمک می‌کند تا ارز بیشتری وارد بازار شود چرا که صادرکنندگان ترغیب می‌شوند تا ارز‌هایی که به صورت اسکناس دارند را به صرافی‌ها عرضه کنند.

به گزارش می‌متالز، سید کمال سیدعلی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی درباره دستورالعمل جدید بانک مرکزی برا ثبات بخشی به بازار ارز مبنی بر مجوز خرید ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها با قیمت توافقی اظهار کرد: خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی و احتمالا بالاترین نرخ موجود، بسیار تاثیرگذار است و کمک می‌کند تا ارز بیشتری وارد بازار شود چرا که صادرکنندگان ترغیب می‌شوند تا ارز‌هایی که به صورت اسکناس دارند را به صرافی‌ها عرضه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته برخی از صادرکنندگان این مشکل را داشتند که باید ارز‌های نقدی (اسکناس) خود را در بازار متشکل ارزی می‌فروختند که این بازار قیمت پایینی نسبت به نرخ ارز بازار آزاد داشت بنابراین تصمیم اخیر بانک مرکزی می‌تواند تسهیل فرآیند صادرات را به همراه داشته باشد.

سیدعلی گفت: البته باید جزئیات کار اعلام شود و به صورت شفاف مشخص شود که صرافی، ارز‌های حاصل از صادرات را به چه کسی و در چه چارچوب و مقرراتی می‌فروشد. این در حالی است که صرافی نمی‌تواند ارز را چند روز نزد خود نگه دارد بنابراین سامانه نظارتی نیز باید قوی‌تر شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده